کاوه بهفر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تصمیم گیری برای اعمال این تخفیفات با لحاظ کردن شرایط مختلف آب و هوایی محقق می شود.
وی خاطرنشان کرد: اطلاعات لازم در این باره تهیه شده و مکاتباتی انجام شده است تا در سطح کشور با استفاده از این اطلاعات برای اعمال تعرفه های برق مناطق گرمسیری در این استان تصمیم گیری شود.
به گفته وی بهای برق مصرفی در مناطق گرمسیری طی تابستان تا یک ششم شرایط عادی کاهش پیدا می کند.
به گزارش ایرنا شماری از شهروندان در تماس با ایرنا، از هزینه های بالای برق در تابستان گلایه کرده و اعلام کردند به علت هزینه های بالای مصرف برق در فصل تابستان نمی توانند از سامانه های سرمایشی بویژه اسپیلت استفاده کنند.
آنان خواستار اعمال تعرفه های برق مناطق گرمسیری در خراسان شمالی شدند.

* تغییر ساعت پیک مصرف برق در اداره ها
معاون دفتر فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از تغییر ساعت پیک مصرف برق در اداره های این استان خبر داد.
بهفر افزود: این طرح برای نخستین بار و در راستای مدیریت مصرف برق اجرایی می شد و از این پس میزان بهای برق مصرفی ادارات در بازه زمانی ساعت 11 تا 15 با 20 درصد افزایش محاسبه می شود.
وی افزود: اکنون ساعت پیک مصرف در مصرف خانگی بازه زمانی ساعت 19 تا 23 است که بهای برق در این ساعت با 20 درصد افزایش در قبوض مشترکان لحاظ می شود.
بهفر بیان داشت: از مشترکان خانگی انتظار می رود در ساعت پیک مصرف، استفاده از وسایل برقی خود را تا حد امکان محدود کنند.

* طرح ویژه برای چاه های کشاورزی
معاون دفتر فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: برای مدیریت بهتر مصرف برق در بخش کشاورزی این تولیدکنندگان می توانند از مزایای طرح خاموشی چاه ها در ساعت پیک مصرف بهره مند شوند.
بهفر تصریح کرد: در این طرح کشاورزان در قبال استفاده نکردن از چاه کشاورزی برقی و عدم استفاده از برق، از مصرف رایگان برق در 20 ساعت دیگر شبانه روز بهره مند می شوند.
معاون دفتر فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی افزود: این طرح پارسال هم اجرا و مورد استقبال کشاورزان واقع شد.
وی خاطرنشان کرد: سه هزار و 230 مشترک شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، در بخش چاه های کشاورزی هستند.
بهفر در باره طرح دیگر برای مدیریت مصرف برق در تابستان گفت: در طرح دیگر، مشترکان صنعتی با عقد تفاهم نامه، کارهای تعمیرات و تعطیلی خود را به تابستان منتقل کنند و از تخفیفات در بهای برق بهره مند می شوند.
شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی بیش از 331 هزار و 500 مشترک دارد که ۸۵ درصد از مشترکان در بخش خانگی هستند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.