به گزارش ایرنا به نقل از روز شنبه روابط عمومی این نهاد عباس اهرابی اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد استان این است که برای خانواده‌هایی که دارای شرایط کار هستند، از منابع مختلفی نظیر منابع امداد، تسهیلات بانکی و کمک خیران اشتغال ایجاد کند.
وی افزود: فرزندان خانواده‌های مددجو و زنان سرپرست خانوار که صاحب گواهینامه‌های رانندگی خوردروهای سواری و تراکتور و همچنین دارای زمین کشاورزی یا زراعی هستند می‌توانند برای دریافت خوردو در کمیته امداد ثبت‌نام کنند.
اهرابی به اقدامات کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان اظهار کرد: 130 تراکتور به مددجویان روستایی تحت حمایت این نهاد واگذار شده، اجرای این گونه طرح های اشتغال زایی تاکنون بازخورد خوبی بر روی توانمند سازی مددجویان داشته است.
وی ارزش ریالی هر دستگاه تراکتور را به طور متوسط 470 میلیون ریال عنوان کرد و یاد آور شد: 70 دستگاه نیسان نیز به مددجویان واجد الشرایط با تخفیف 20 درصدی واگذار شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه حداقل ارزش این خودروها300 تا 400 میلیون ریال است گفت: مهم ترین اهداف واگذاری این خودروها به مددجویان، پایدارسازی طرح های اشتغال روستایی، توسعه و رونق بخشی به طرح های کشاورزی مددجویان ساکن روستاها و همچنین اسکان خانوارها در روستا و جلوگیری از مهاجرت به شهرها است.
هم اکنون 32 هزار خانوار مشتمل بر 53 هزار نفر جمعیت تحت پوشش اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی هستند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.