محمدعلی مصباحی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قوانین سخت گیرانه در اختصاص آب مورد نیاز برای پرورش ماهی، یکی از مشکلات برای توسعه تولید این محصول است.
وی خاطرنشان کرد: برخی از پرورش دهندگان ماهی در استان با مقاومت هایی در زمینه اختصاص آب مورد نیاز روبه رو هستند.
مدیر امور آبزیان و شیلات جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: بعضا کشاورزان در برابر اجرای مزرعه پرورش ماهی در آب سطحی در بالا دست زمین های کشاورزی مقاومت می کنند این در حالی است که پرورش ماهی در آب های سطحی، سبب غنای آب شده و برای کشاورزی مفید است.
وی افزود: یکی از بسترها برای پرورش ماهی، تولید این محصول در قفس است که معمولا در آب های دریا یا سدها میسر می شود.
مصباح خاطرنشان کرد: یکی از فرصت ها در این باره ایجاد قفس های پرورش ماهی در سدهای استان است اما شرکت آب منطقه ای در این باره مخالفت کرده است.
وی با اشاره به اینکه آب سه سد استان به مصرف آشامیدنی می رسد افزود: شرکت آب منطقه ای علت این مخالفت را ایجاد مشکل بهداشتی در تامین آب آشامیدنی عنوان کرده است.
مصباح، بالا بودن قیمت نهاده ها را از دیگر مشکلات پرورش دهندگان ماهی در استان عنوان کرد و گفت: قیمت بالای نهاده ها و خوراک مورد نیاز تولید ماهی سبب افزایش قیمت تمام شده تولید می شود.
مدیر امور آبزیان و شیلات جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: در این شرایط تولید کننده به ناچار باید محصول را به قیمتی عرضه کند که متضرر نشود اما همیشه این امر میسر نمی شود.
در خراسان شمالی 184 مزرعه پرورش ماهی دایر است و پارسال یکهزار و 598 تن ماهی از این مزرعه ها برداشت شد.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.