حسن نوری سه شنبه اظهار داشت: یکی از مشکلات برای جذب دانش آموختگان دانشگاه ها در دستگاه های نداشتن سابقه کاری و نا آشنایی با فضای کار است که در این زمینه طرح کارورزی در این استان احیا شد تا تعدادی از دانش آموختگان از این فرصت بهره مند شوند.
وی افزود: در سطح کشور 150 هزار نفر از دانش آموخته دانشگاهی در طرح کارورزی جذب می شوند اما هنوز سهم ما از این رقم مشخص نشده است.
وی خاطرنشان کرد: برآورد ما، جذب یکهزار و 500 نفر از دانش آموختگان رشته های مختف دانشگاهی در طرح کارورزی است.
وی افزود: حقوق کارورزان، ماهیانه سه میلیون و 100 هزار ریال است که دولت پرداخت آن را تقبل کرده است البته کارفرماها در صورت تمایل می توانند مبلغی را به عنوان حقوق به کارورزان پرداخت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه این طرح مشمول قانون کار و تامین اجتماعی نیست گفت: طرح کارورزی تنها مشمول بیمه مدنی است و دوره به کارگیری کارورزان نیز چهار تا 6 ماهه است.
نوری با بیان اینکه از کارفرماها و دانش آموختگان دانشگاهی تقاضا می شود برای استفاده از مزایای این طرح نسبت به ثبت نام اقدام کنند اظهار کرد: تمام دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار که متقاضی ثبت نام و بهره مندی از طرح کارورزی هستند تحت پوشش دستور العمل اعلام شده قرار می گیرند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://karvarzi.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی افزود: کارفرماهای متقاضی به کارگیری کارورزان نیز با مراجعه به ادارات شهرستانی نسبت به ثبت نام تقاضا مبادرت ورزند.
وی درباره شرایط سنی ثبت نام در طرح کارورزی گفت: حداکثر سن برای دانش آموختگان مقطع کاردانی 23 سال، برای مقطع کارشناسی 25 سال، برای مقطع کارشناسی ارشد 28 سال و برای مقطع دکتری 32 سال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه به حداکثر سن دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار ذکوری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده اند 2 سال افزوده می شود گفت: دانش آموختگان دانشگاهی که به مدت سه ماه یا بیشتر سوابق بیمه ای (تامین اجتماعی و یا خدمات کشوری) دارند، شامل این طرح نمی شوند.
وی افزود: دانش آموختگانی که از تاریخ اخذ مدرک بیش از چهار سال گذشته باشد مشمول این طرح نمی شوند.
نوری افزود: عدم سابقه حضور در دوره کارورزی و سپری شدن حداقل 2 ماه از ثبت نام در مرکز کاریابی و مشاوره شغلی از دیگر شرایط برای ثبت نام در طرح کارورزی است.
وی تاکید کرد: کارورزان موظف هستند در طول دوره کارورزی نسبت به گذراندن دوره آموزشی آمادگی شغلی از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اخذ گواهینامه مربوطه اقدام کنند.
نوری در بخش دیگر سخنان خود از حمایت های دولت برای به کارگیری کارورزان خبر داد و گفت: کارفرماهایی که کارورزان را به کار بگیرند از پرداخت حق بیمه سهم خود به مدت 2 سال معاف می شوند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.