غلامحسین ساقی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طرح ارتقای تصفیه خانه اسفراین، سیستم تصفیه خانه از برکه تصفیه به لاگون هوادهی تغییر پیدا می کند و ظرفیت آن نیز از هشت هزار مترمکعب به 16 هزار مترمکعب ارتقا می یابد.
وی افزود: با اجرای طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب اسفراین، زمان بازچرخانی فاضلاب ورودی به تصفیه خانه به کمترین زمان ممکن برای تولید پساب می رسد.
وی افزود: این طرح تا نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد و مردم اسفراین از مزایای آن بهره مند می شوند.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در شهر اسفراین حدود 90 درصد از شهروندان زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

* 50 درصد از جمعیت بجنورد زیر پوشش شبکه فاضلاب
ساقی در بخش دیگر سخنان خود به اجرای طرح های ایجاد شبکه فاضلاب و تصفیه خانه در سایر شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در شهر بجنورد نیمی از شهروندان زیر پوشش خدمات فاضلاب هستند و اجرای شبکه باقی مانده در دست پی گیری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی درباره اجرای طرح فاضلاب شهر آشخانه گفت: در این شهر، 75 کیلومتر شبکه فاضلاب باید اجرا شود که از این میزان، 17 کیلومتر اجرا شده است.
وی افزود: تصفیه خانه آشخانه اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت تامین اعتبار لازم برای خرید برخی تجهیزات مورد نیاز، نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.

* پتروشیمی آب مورد نیاز را می خرید
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی درباره مشارکت شرکت پتروشیمی در جمع آوری فاضلاب شهر بجنورد گفت: پیش از این قرار بود شرکت پتروشیمی برای تامین آب مورد نیاز طرح توسعه خود در جمع آوری فاضلاب بجنورد مشارکت کند اما شیوه این سرمایه گذاری تغییر کرده است.
وی تصریح کرد: قرار است شرکت پتروشیمی آب مورد نیاز برای طرح مزبور را از ما خریداری کند و آمادگی در این زمینه وجود دارد که هفت میلیون مترمکعب آب در اختیار پتروشیمی قرار داده شود.
ساقی گفت: بر اساس برآورد انجام شده در سال 94 میزان این سرمایه گذاری یکهزار و 600 میلیارد ریال بود اما اکنون شیوه این سرمایه گذاری تفاوت یافته است و قرار است آب مورد نیاز از ما خریداری و درآمد آن صرف اجرای شبکه فاضلاب بجنورد شود.
شهرندان در بجنورد و اسفراین با 56 هزار مشترک فاضلاب زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی هستند.
در استان خراسان شمالی 22 نقطه شهری وجود دارد که طرح های فاضلاب در شهر اسفراین و بجنورد اجرایی شده و مراحل زیر پوشش قرار گرفتن شهر شیروان و آشخانه نیز توسط شرکت در دست پی گیری است.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 1744خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.