به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان عصر شنبه در آیین سوم 2 شهید حادثه تروریستی تهران در بجنورد اظهار کرد: این گروهک دوام خود را مبارزه با تفکر مردم سالاری و جمهوریت می داند.
وی با بیان اینکه حادثه تروریستی تهران چندین پیام داشت اظهار کرد: پیام اول این است که باید با داعش مبارزه کرد و چه در داخل و چه در سطح منطقه باید در مقابل داعش ایستاد و این گریزناپذیر است.
وی گفت: داعش هیچ بویی از عاطفه و انسانیت نبرده بنابراین هر جنایتی مرتکب می شود پس اگر ما در سوریه، عراق یا هر کشور دیگری با داعش مقابله می کنیم به مثابه دفاع از خودمان است.
وی تصریح کرد: اگر در سوریه با داعش وارد نبرد نشویم چه بسا که در کوچه پس کوچه ها در بجنورد و یا شهردیگرمان با آنان بجنگیم.
کواکبیان گفت: منافع ما اقتضا می کند برای دفاع از خود در سوریه و یا جای دیگر با داعش درگیر شویم و آن را در بیرون مرزها زمین گیر کنیم.
وی با دستمریزاد به عوامل انتظامی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی به خاطر اقدام در حادثه تروریستی تهران افزود: نیاز است تا دقت بیشتر و حواس مان بیشتر جمع باشد تا دیگر شاهد این حوادث نباشیم البته در کمیسیون امنیت مجلس در این باره پیگیری لازم انجام می شود.
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: افزایش وحدت و انسجام و یکپارچگی پیام دیگر این حادثه است زیرا قلب ها را به هم نزدیک تر و مهربان تر کرد.
وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در آیین تشییع پیکر شهدای ترور مجلس افزود: پیام دیگر این حادثه نمایش خلل ناپذیری اراده مردم است و بدون شک ملت ما پیش از این آزموده شده و آزموده را آزمودن خطاست و بدخواهان بیهوده در این باره وقت تلف می کنند زیرا ملت ما ثابت کرده این حوادث تاثیری در اراده
آنان ندارد.
وی اظهار کرد: خانواده های شهدای حادثه تروریستی تهران بدانند سرمایه های گران قدری که از دست رفتند، چراغ پرفروغ بر سر راه ملت هستند و شهادت بر تداوم نظام می افزاید و به فرموده امام که فرمودند 'بکشید مارا ملت ما بیدارتان می شود'، اراده ملت ما قوی تر می شود.
کواکبیان گفت: در طول انقلاب، شهدای زیادی تقدیم آرمان های اسلام شده و از همه اقشار ملت از احزاب مختلف شهید تقدیم کرده اند.
کواکبیان، تفکر داعش را تفکر بسیار بسیار خطرناک و انحرافی عنوان کرد و گفت: داعش، اساسا نمایندگان مجلس را هدف نگرفته اند بلکه هدف آنان ایجاد رعب و وحشت و خودنمایی است.
وی افزود: سردمداران این عوامل که کار آموزش را برعهده دارند باید سرافکنده باشند که این عناصر را در دامان می پرورانند.
کواکبیان با بیان اینکه اهل سنت و همه این حمله کور و وحشیانه را محکوم کردند گفت: موضوع این حادثه، بحث تقابل شیعه و سنی نیست بلکه بحث تقابل و درگیری تفکر ش100 درصد انحرافی و باطل با تفکر مسیر درست است.

وی با اشاره به اینکه داعش که مولود نامبارک تفکر وهابیت است، شیعه را کافر و قتل او را واجب می داند افزود: ما با چنین پدیده‌ای روبه رو هستیم که حامیان منطقه‌ای دارند.
وی تصریح کرد: هنوز هم آل سعود ترس دارد که داعش را به صراحت محکوم کند و موضعش در این باره دوپهلو است.
وی افزود: اگر واقعا اقدامات داعش را محکوم می‌کنید به صراحت این را اعلام کنید.
یکر مطهر 2 شهید حادثه تروریستی تهران ، جمعه بر دستان اقشار مختلف مردم و مسوولان بجنورد، مرکز خراسان شمالی و همچنین شهرستان مانه و سملقان این استان تشییع شد.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.