محمد صمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مجوز پذیرش هیات تجاری آلمان در خراسان شمالی از سوی سازمان توسعه تجارت صادر شد.
وی افزود: این هیات با همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت استان به مدت دو روز در استان خراسان شمالی حاضر می شود.
صمدی یادآور شد: هیات تجاری آلمان متشکل از 15 تن از تجار و بازرگانان و مسئولین این کشور به منظور بررسی وضعیت استان و سرمایه گذاری مشترک در زمینه های مختلف کشاورزی، صنعت، انرژی خورشیدی و ... به استان سفر می کند.
وی برگزاری نشست های مشترک با تجار و بازرگانان استان و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان و معرفی پتانسیل ها و ظرفیت ها در زمینه های مختلف اقتصادی را از جمله برنامه های این هیات برشمرد.
به گزارش ایرنا هیات تجاری و بازاریابی خراسان شمالی نیز در اوایل استفند ماه پارسال به آلمان و فرانسه سفر کردند.
سفر این هیات 38 نفره متشکل از تجار و بازرگانان در بخش های مختلف صنعت، تجارت، کشاورزی، گردشگری و موادغذایی و شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی در حوزه های اقتصادی به مدت یک هفته به طول کشید.
به گزارش ایرنا پارسال 560 هزار تن انواع کالا به ارزش 50 میلیون دلار به 22 کشور صادر شده بود.
تعداد کارت های بازرگانی این استان 300 مورد است که از مجموع این تعداد 100 کارت فعال و 200 کارت به علت مسائل و مشکلاتی از قبیل مالیات، بیمه و سایر موارد غیر فعال هستند.
استان 936 هزار نفری خراسان شمالی با ترکمنستان 300 کیلومتر مرز دارد که این استان با داشتن 344 هزار هکتار عرصه باغی و زراعی توانمندی خوبی در بخش کشاورزی دارد.
این استان همچنین دارای واحدهای تولیدی بزرگ نظیر مجتمع پتروشیمی خراسان، کارخانه سیمان، کارخانه قند شیروان، طرح آلومینای جاجرم و مجتمع فولاد اسفراین است.
خراسان شمالی حدود 400 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.
سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با 39.6 درصد، صنعت با 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
سهم این استان همچنین در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

*** سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.