به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در نشست شورای حفاظت آب منابع استان اظهار کرد: برای استفاده بهینه از منابع آب استان در بخش کشاورزی باید حدود 10 درصد از مصارف آب در این بخش را کاهش دهیم.
وی حفاظت از منابع آب استان را کاری فرابخشی عنوان و تاکید کرد: حفاظت از این نعمت بزرگ خدادادی محدود به یک دستگاه یا بخش نیست و فرمانداران، ‌مسئولان اجرایی و مردم در قبال آن مسئول هستند.
وی همچنین تهیه و انتشار آمار و اطلاعات دقیق منابع آب را لازمه سیاستگزاری درست عنوان کرد و گفت: وجود دشت ممنوع و ممنوع بحرانی برای مدیریت آب استان بسیار نگران کننده است و برای برون رفت از این بحران، نیازمند برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم.
وی انسداد چاه های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز را از اولویت های کاری حفاظت منابع آب استان ذکر کرد و افزود: استفاده از روش های نوین آبیاری، ایجاد زهکش، لوله گذاری، احیای قنوات و استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و همچنین علوم جدید همچون نانو باید مورد توجه قرارگیرد.
استاندار خراسان شمالی به تبخیر بالای آب ناشی از بارش ها در استان اشاره کرد و گفت: باید راهکارهای عملیاتی کاهش تبخیر بررسی و مطالعه شود و برای کاهش آن برنامه داده شود.
اولین نشست شورای حفاظت منابع آب استان در سال 96 با حضور استاندار، فرمانداران و مدیران اجرایی مرتبط با مدیریت منابع آب استان در محل سد شیرین دره برگزار شد.
*** سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.