جلال حسن نژاد پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در راستای سیاست های سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر جلب مشارکت بهره برداران از عرصه های منابع طبیعی و کاهش وابستگی مستقیم بهره برداران به جنگل و مرتع، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی بر اساس طرح های مصوب، اقدام به تهیه نهال مورد نیاز این طرح کرده است.
وی گفت: اجرای این طرح ها در دو سامان جنگلی تخت ایران و قشلاق کاستان با گستره در حدود 80 هکتار صورت گرفته است.
حسن نژاد افزود: در این راستا حدود 25 هزار اصله نهال زرشک، بادام، گل محمدی و سنجد با مشارکت دامداران، در این مناطق کشت شد که با اجرای این طرح ضمن تقویت بنیه مالی بهره برداران و کاهش وابستگی به دام در اراضی جنگلی، از عرصه های جنگلی و طبیعی استان نیز حفاظت خواهد شد.
رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: جنگل های استان گستره 434 هزار و 500 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان را دربرگرفته است که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به منظور مدیریت بهینه،حفاظت، احیاء و توسعه جنگل های استان، طرحهایی تحت عنوان مدیریت منابع جنگلی، جنگلداری چندمنظوره و جنگل داری تولیدی غیر چوبی تهیه و اجرا می کند.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.