به گزارش ایرنا ، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
بیانیه علمای اهل سنت خراسان شمالی
انا لله وانا الیه راجعون
کوردلان وبیخبران از دین ومذهب با ادعای اسلام امروز فاجعه ای را در حرم مطهر امام راحل ومجلس شورای اسلامی ایران بوجود اوردند که در هیچ آیین و مسلک اسمانی به ان جواز داده نشده است، بگذرد از اینکه اسلام که سراسر رحمت وشفقت وهمدلی واتحادو انسجام بین همه مسلمین بلکه همه جوامع بشری است وهرگز اجازه ترور وانفجار وانتحار را نمی دهد.
لذا این کوردلان بزدل در ماه مبارک رمضان با حمله به زائرین بارگاه حضرت امام ره و مجلس شورای اسلامی که نماد ملی یک کشور است و فقط منتخبین و خبره گان یک ملت در آن حضور دارند ، نشان دادند که بویی از اسلام حقیقی نبرده اند وهیچ ارتباطی با دین ومذهب ندارند .
لذا ما علمای اهل سنت خراسان شمالی(مدیران ومدرسین حوزههای علمیه وائمه جمعه وجماعات) ضمن محکوم کردن این حملات تروریستی عرض تسلیت داریم به محضر مقام معظم رهبری واحاد مردم فهیم ایران و آرزوی صبر جزیل به بازماندگان این حادثه و طلب علو درجات به شهدای این واقعه داریم وشفای عاجل برای مصدومین را از درگاه خداوند مسئلت می نماییم وخدا قوت هم عرض می کنیم به کلیه نیروهای امنیتی ونظامی.
علمای اهل سنت خراسان شمالی 1396/3/17
به گزارش ایرنا، امروز چهار نفر از عوامل تروریستی حادثه مزبور، با تیراندازی به سمت نیروی حفاظت مجلس و به شهادت رساندن وی، وارد ساختمان شده و با قصد ورود به صحن مجلس با عوامل امنیتی درگیر شدند.
بر اساس گزارش ها در این حادثه 15 نفرشهید و 43 نفر زخمی شدند که 2 تن از شهدای این حادثه از اهالی خراسان شمالی هستند که از مراجعان دفتر علی قربانی نماینده مردم بجنورد ، راز و جرگلان ، مانه و سملقان ، گرمه و جاجرم بوده اند .
*** سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7184/1744 **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.