به گزارش ایرنا، منیر صادقی چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه های در دست اجرا اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه ها، فضای فیزیکی در اختیار این کانون به 9 هزار مترمربع می رسد.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که فضای کانون پرورش فکری در استان پیش از مدیریت دولت یازدهم، یک هزار و 500 مترمربع بوده است.
صادقی افزود: در وضعیت استاندارد به ازای هر 10 هزار کودک، یک مرکز کانون پرورش فکری دایر باشد اما در خراسان شمالی با بهره برداری از پروژه های در حال ساخت تعداد مراکز به هشت مرکز می رسد.
وی خاطرنشان کرد: در وضعیت مناسب باید دست کم 16 مرکز کانون پرورش فکری برای استفاده کودکان استان از برنامه های مختلف فرهنگی وجود داشته باشد.

* توقف پروژه های عمرانی کانون پرورش فکری
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به اجرای پروژه های عمرانی این کانون در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های عمرانی ما به علت شرایط نامناسب اعتباری متوقف شده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه اکنون هیچ فعالیتی در پروژه های عمرانی این استان انجام نمی شود.
صادقی با بیان اینکه عمده اعتبارات این پروژه ها از محل ماده 180 تامین می شود افزود: در سال گذشته هیچ اعتباری از این محل تزریق نشد و به همین لحاظ نتوانستیم اقدام مناسبی در این باره انجام دهیم.

* 10 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه ها
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی افزود: ساخت مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای فاروج، آشخانه و جاجرم از جمله پروژه های ناتمام هستند که میزان پیشرفت فیزیکی آنان 80درصد است.
وی تصریح کرد: برای شتاب دادن به پروژه های عمرانی، فرمانداری ها اعتباراتی را تزریق کرده اند اما این میزان کافی نیست.
به گفته وی پروژه عمرانی در شیروان نیز در مرحله فونداسیون باقی مانده و تکمیل باقی پروژه ها 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

* پروژه هایی با 8 سال سابقه اجرایی
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی اظهار کرد: پروژه های عمرانی مزبور در هفت، هشت سال گذشته وارد مرحله اجرایی شده اند و به علت وضعیت اعتباری نامناسب تا کنون به طول انجامیده است.
صادقی گفت: امید می رود امسال وضعیت اعتبارات مناسب باشد و بتوانیم به اجرای پروژه ها سرعت دهیم.

* کتابخانه های سیار
صادقی در بخش دیگر سخنان خود به راه اندازی کتابخانه های سیار شهری و روستایی در استان اشاره کرد و گفت: اکنون دو کتابخانه سیار در شهر و 6 کتابخانه سیار در روستاها فعالیت دارد.
وی افزود: کتابخانه سیار با هدف دستیابی همه کودکان به ویژه کودکان خانواده های آسیب پذیر و ساکنان مناطق حاشیه ای شهر راه اندازی شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این کتابخانه علاوه بر خدمات کتابخانه ای، فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی نیز اجرا می شود.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.