قنبر علی خوش آیینه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پراکندگی روستاها و تشکیل کلاس های زیر نرم و کم جمعیت را از علت های بالا بودن نیروبری در این نهاد دانست.
وی گفت: یکی از راه های مدیریت نیروی انسانی، مدیریت کلاس های درس است و باید بتوانیم با تجمیع مدارس و کلاس ها در نیروی انسانی صرفه جویی کنیم.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی در باره تشکیل کلاس های کم جمعیت و پایین تر از نرم گفت: در شهرهای استان 156 کلاس در دوره ابتدایی زیر نرم تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: 16 کلاس در پایه اول، 22 کلاس پایه دوم، 28 کلاس پایه سوم، 27 کلاس پایه چهارم، 34 کلاس پایه پنجم و 29 کلاس پایه ششم زیر نرم تشکیل شده است.
به گفته وی در روستاهای استان 32 کلاس زیر نرم در دوره ابتدایی وجود دارد و در دوره متوسطه اول 273 کلاس درس زیر نرم و در متوسطه دوره 35 کلاس درس زیر نرم تشکیل شده است.
خوش آیینه اظهار کرد: 13 کلاس درس در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش زیر نرم تشکیل شده است و تمام این موارد سبب شده تا نیروبری در آموزش و پرورش استان بالا باشد.

* رتبه سوم استان در پراکندگی روستاها
معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه این استان رتبه سوم استان های کشور در پراکندگی روستاها را دارد گفت: این امر سبب شده تا نیروبری در این اداره کل افزایش داشته باشد.
وی تصریح کرد: 18باب از مدارس شبانه روزی استان زیر 50 نفر جمعیت دارد در صورتی که مدارس شبانه روزی برای تشکیل، دست کم باید 50 نفر دانش آموز داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: 42 کلاس در مدارس شبانه روزی زیر 18 نفر جمعیت دارد.

* افزایش نسبت نیروی آموزشی به اداری در مدارس
خوش آیینه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نسبت نیروهای آموزشی به اداری در آموزش و پرورش استان بالاست گفت: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، 85 درصد از نیروها در مدارس دوره ابتدایی باید آموزشی باشند که این رقم در استان ما 77 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم این رقم را ارتقا دهیم و امسال به 80 درصد برسانیم.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: اکنون در مدارس متوسطه اول، متوسطه دوم و فنی و حرفه‌ای استان به ترتیب 67، 68 و 55 درصد از نیروها آموزشی است که امسال این ارقام باید به 75، 75و 65 درصد برسند.
به گفته وی به ازای هر یک نفر اداری تنها 1.9 نفر نیروی آموزشی در مدارس سطح کشور حضور دارند.
14 هزار فرهنگی در آموزش و پرورش خراسان شمالی فعالیت دارند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.