به گزارش ایرنا، براتعلی حاتمی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: از این تعداد هشت هزار و 493 دختر و 9 هزار و 380 پسر برای حضور در کلاس اول ابتدایی به لحاظ سلامت مورد سنجش قرار می گیرند.
وی افزود: مرحله نخست این طرح از 16 خردادماه آغاز می شود و تا پایان مردادماه ادمه دارد، البته بازماندگان از سنجش می توانند در مهر ماه برای شرکت در این طرح اقدام کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: امسال شمار کلاس اولی های استان در مقایسه با سال گذشته 500 نفر افزایش دارد.
وی با بیان اینکه سلامتی نوآموزان با مراجعه به 12 پایگاه سنجش، شامل 11 پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار کنترل می شود گفت: در این طرح بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی نوآموزان مورد سنجش و کنترل قرار می گیرد.
حاتمی گفت: شرکت در طرح سنجش برای نوآموزان الزامی است و مدارس به هیچ عنوان دانش آموزی را بدون سنجش قبول نمی کنند.

* برخی خانواده ها مشکل جسمی فرزند را قبول نمی کنند
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با تاکید بر اینکه خانواده ها به موقع فرزندان خود رابرای سنجش در پایگاه ها حاضر کنند گفت: از خانواده ها انتظار می رود همکاری لازم را با عوامل اجرایی طرح سنجش در پایگاه ها داشته باشند و به توصیه ها و پیشنهادهای آنان توجه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از خانواده ها وجود مشکل در فرزند خود را قبول ندارند و با وجود توصیه های کارشناسان، در برابر حضور فرزند خود در مدارس استثنایی مقاومت می کنند.
وی گفت: تلاش داریم امسال میزان پوشش طرح سنجش 100 درصد شود و هیچ نوآموزی نباید از سنجش بازبماند.
به گفته حاتمی پارسال 17 هزار و 376 نوآموز بدو ورود به مدرسه، معادل 99.3 دانش آموزان لازم التعلیم برای ورود به کلاس اول مورد سنجش قرار گرفته اند.

* طرح سنجش پیش دبستانی ها
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: تلاش داریم تا به مرور، کودکان پنج سال تمام را زیر پوشش سنجش قرار دهیم.
حسین نعمتی با بیان اینکه پارسال 30 درصد از پیش دبستانی های استان زیر پوشش طرح سنجش قرار گرفته اند اظهار کرد: امسال نیمی از پیش دبستانی ها سنجش می شوند.
وی خاطرنشان کرد: پیش دبستانی از سال 93 مورد سنجش قرار می گیرند و تلاش داریم در برنامه ریزی انجام شده تا دو سال آتی، طرح سنجش برای کودکان پنج سال تمام اجرایی شود.
نعمتی با بیان اینکه پارسال پنج هزار و۵١١ نفر از پیش دبستانی ها در استان مورد ارزیابی قرار گرفتند اظهار کرد: پیش دبستانی هایی که در سال گذشته مورد سنجش قرار گرفته اند امسال برای ورود به مدرسه نیازی به سنجش دوباره ندارند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: امسال آموزش های لازم به عوامل اجرایی طرح سنجش، آزمون گران و کارشناسان مختلف داده شده است و این افراد با شرکت در دوره های آموزشی، آخرین تغییرات این طرح را فرا گرفته اند.
نعمتی اظهار کرد: امسال ١٠٠نفر از همکاران به صورت مستقیم و ١٢٠نفر در ستادهای اجرایی در طرح سنجش مشارکت دارند.
وی درباره خدمات طرح سنجش به عشایر گفت: طرح سنجش برای عشایر به طور رایگان اجرا می شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی تصریح کرد: امسال ۵۵٣ پیش دبستانی و ۵٩٠ نوآموز بدو ورود عشایر به صورت رایگان سنجش می شوند.
نعمتی درباره نتایج طرح سنجش در سال گذشته گفت: پارسال سلامت یکهزار و 966 نوآموز مشکوک شناخته شد و این تعداد نوآموز برای بررسی های تخصصی به مراکز مربوط ارجاع داده شدند و از این تعداد 94 نفر، استثنایی شناخته شدند.
اکنون یکهزار و ١۴٩ دانش آموز با نیازهای ویژه در ٧۵ باب آموزشگاه خراسان شمالی تحصیل می کنند.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.