به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل برات سلیمی اظهار کرد: کمک های مردمی با هدف رفع مشکلات و نیازمندی های مختلف محرومان در سرفصل های تامین مسکن، هزینه های درمانی، اشتغال، تحصیل، تامین جهیزیه و کمک به ازدواج جوانان نیازمند هزینه می شود.
وی با اشاره به تلاش های کمیته امداد برای شکوفا کردن روح معنوی کمک رسانی در آحاد جامعه گفت: عمده ترین مسیر دریافت کمک های مردمی امروز در کمیته امداد، صندوق صدقات است.
سلیمی با بیان اینکه از سال گذشته این امکان فراهم شده تا از طریق تلفن همراه مردم کمک های خود را به دست محرومان برسانند افزود: مردم خیر استان در سال جاری پنج میلیارد و 300 میلیون ریال صدقه به محرومان پرداخت کردند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود 400 میلیارد ریال کمک مردمی صرف نیاز محرومان شد.
وی اظهار کرد: بیش از 100 میلیارد ریال از طریق شبکه های مردمی، بیش از 32 میلیارد ریال کمک به صدقات، 120 میلیارد ریال در طرح اکرام یتیم و محسنین و 96 میلیارد ریال نیز در بخش زکات کمک شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از تعداد 140 هزار خیر با کمیته امداد همکاری دارند گفت: بیش از 121 هزار نفر از این خیران در بخش صدقات و حدود 20 هزار نفر نیز در طرح های اکرام و محسنین با این نهاد همکاری دارند.
سلیمی با بیان اینکه در تلاش هستیم میزان مشارکت خیران را متناسب با توان آنها افزایش دهیم تاکید کرد: امسال با توجه به همکاری مردم پیش بینی می شود بحث کمک های مردمی از افزایش خوبی برخودار شود.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و از نظر شاخص درآمد در آخرین رده کشور قرار دارد. 140 هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.