محمد رضایی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مرحله اول چهار تن و 500 کیلوگرم سم برای 90 درصد از تاکستان های بجنورد به مبلغ سه میلیارد ریال خریداری و بین کشاورزان و تاکداران توزیع شده است.
وی با بیان اینکه این امر در راستای کمک به تاکداران خراسان شمالی انجام شده است، گفت: مرحله دوم توزیع سم برای کمک به تاکداران و زلزله زدگان که تاکستان های آن ها پارسال بشدت در معرض بیماری سفیدک قرار گرفت، توزیع می شود.
رضایی افزود: در این پیوند، برای مرحله دوم سفیدک داخلی انگور(بعد از گل) به میزان یک تن سم به مبلغ یک میلیارد ریال از نوع آلمانی و اختصاصی خریداری شده است که بزودی توزیع خواهد شد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه یارانه مرحله اول سم 50 درصد بوده که برای متقاضیان پرداخت شده است گفت: در مرحله اول کسانی که مراجعه کرده اند، پرداخت شده است.
پارسال از ناحیه بیماری سفیدک داخلی انگور 800 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان استان خراسان شمالی وارد شد.
در خراسان شمالی بیش از 40 هزار هکتار باغ وجود دارد که از مجموع این میزان 16 هزار هکتار مربوط به تاکستان ها است که سالانه بیش از 165 هزار تن انواع انگور تولید می شود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.