عبدالله یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اعتبار امسال برای خرید ناوگان و ماشین آلات کشاورزی به تولیدکنندگان این بخش تزریق می شود.
وی افزود: این تسهیلات با نرخ 15 درصد به متقاضیان اعطا می شود.
وی خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته، 750 میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون این استان تزریق شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با این میزان اعتبار تسهیلاتی، یکهزار و 69 دستگاه تراکتور، 55 دستگاه کمباین و یک دستگاه چغندرکار به ناوگان کشاورزی استان افزوده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته دوهزار و 391 دستگاه انواع دنباله بند وارد ناوگان کشاورزی استان شده است.
یوسفی با اشاره به خرید 38 دستگاه ریزدانه کار در استان گفت: متقاضیان برای خرید این ناوگان از کمک های ویژه دولت بهره مند می شوند به طوری که دولت نیمی از هزینه های خرید این دستگاه را تقبل کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با تزریق اعتبار تسهیلاتی برای خرید و نوسازی ناوگان کشاورزی، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان از 1.35 درصد در سال 92 به 1.62 درصد در وضعیت کنونی ارتقا یافته است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.