به گزارش ایرنا، فهیمه مهمان نواز دوشنبه شب در نشست کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان اظهار کرد: در بازدیدهایی که در سال 91 از 35 دستگاه آسانسور در ادارات داشتیم، انطباق هیچ کدام از این دستگاه ها با ضوابط استاندارد مورد تایید قرار نگرفت.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما این است که چند دستگاه آسانسور در دستگاه های دولتی که ایمنی آن بسیار نامناسب است، پلمب شود.
مهمان نواز اظهار کرد: سازندگان در صورت نصب آسانسور، مکلف هستند برای دریافت پایان کار ساختمان ها، از اداره کل استاندارد تاییدیه ایمنی آسانسور دریافت کنند و شهرداری ها بدون این تاییدیه، پایان کار صادر نمی کنند.
وی افزود: قانونگذار مکلف کرده است تاییدیه آسانسور سالانه تمدید شود اما این قانون اجرایی نمی شود و بسیاری از مردم در این زمینه پیگیر نیستند.
وی تصریح کرد: مشکل عدم توجه به تاییدیه ایمنی هر چند به اندازه گذشته نیست، اما همچنان به قوت خوب باقی است و مردم توجه چندانی به آن ندارند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به لزوم توجه به ایمنی تجهیزات بازی در مهدهای کودک تاکید کرد و افزود: تجهیزاتی​ بازی که ایمنی لازم را ندارد باید برچیده و جمع آوری شود.
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی بر لزوم معاینه فنی موتور خانه ادارات دولتی تاکید کرد و گفت: معاینه فنی موتورخانه ها و رفع ایرادهای احتمالی برای کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها ضروری است.
استان 864 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.