به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این نهاد عباس اهرابی اظهار کرد: هم اکنون همکاری و همراهی خوبی میان کمیته امداد و انجمن حمایت زندانیان وجود دارد تا با هم افزایی به خانواده های زندانیان کمک شود.
وی مهم ترین هدف کمیته امداد خراسان شمالی در حمایت از خانواده های زندانی را حفظ و تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان شمالی گفت: علاوه بر این بیش از یکهزار خانواده نیز به صورت موردی از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند.
اهرابی با اشاره به اینکه کم توجهی نسبت به خانواده های زندانی پیامدهای جبران ناپذیری را برای جامعه به دنبال دارد، افزود: بر این اساس کمیته امداد تمامی خدمات لازم و ضروری را به این خانواده ها ارائه می دهد.
وی تاکید کرد: کمیته امداد در زمینه پرداخت کمک هزینه زندگی، اعطای وام های قرض الحسنه ضروری اشتغال، تهیه جهزیه و ازدواج خانواده، ارائه خدمات مشاوره ای، مددکاری و حقوقی نیز به خانواده های زندانیان خدمات ارائه می دهد.
اهرابی با بیان اینکه این افراد از پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب نیز معاف هستند، اظهار کرد: کمیته امداد در نظر دارد با برگزاری جلسات مستمر با اداره زندان و انجمن حمایت از زندانیان در جهت شناسایی مشکلات پیش روی خانواده ای زنداینان و رفع آنها با استفاده از ظرفیت سایر سازمان ها اقدام نماید.
وی با بیان اینکه یکی از طرح های موجود در کمیته امداد که در ماه مبارک رمضان نیز به صورت پر رنگ تر برگزار می شود، طرح مفتاح الجنه است، تصریح کرد: خیران و افراد نیکوکار در این طرح در کنار مسئولان امداد با خانواده های نیازمند دیداری داشته و از نزدیک در جریان مشکلات مختلف و سختی های پیش روی این خانواده ها قرار می گیرند.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و از نظر شاخص درآمد در آخرین رده کشور قرار دارد.
به گفته مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی هم اکنون در مراکز این استان دو هزار و 21 مددجو وجود دارد که از مجموع این تعداد 930 نفر مرد و 91 نفر زن هستند.
متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر 100 هزار نفر 233 مددجو است که این میانگین در کشور 269 نفر است.
3007/6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.