محمدحسین علی نیا سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این استان در اقدامی خوب، نسبت به بیمه منازل مسکونی در روستاها اقدام کرده است و امسال برای دومین سال، تمام واحدهای مسکونی در برابر حوادث طبیعی بیمه می شوند.
وی افزود: خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی روستایی تا سقف 150 میلیون ریال جبران می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره جبران خسارت های حادثه زلزله هفته گذشته گفت: ارزیابی میزان خسارات وارد شده از زلزله به منازل مسکونی در روستاها توسط کارشناسان بیمه در حال انجام است.
علی نیا اظهار کرد: از کارشناسان بیمه درخواست شده است تا به کار ارزیابی خود سرعت دهند تا بتوانیم نسبت به جبران خسارت ها اقدام کنیم.
وی افزود: در زلزله شنبه، 23 اردیبهشت ماه گذشته، به بیش از 14 هزار واحد مسکونی در شهر و روستاهای استان خسارت وارد شد که 10 هزار واحد مسکونی در شهرها و مابقی در روستاها گزارش شده است.
وی با بیان اینکه پنج هزار واحد در گلستان شهر بجنورد دچار خسارت شده است تصریح کرد: دو هزار و 500 واحد مسکونی در شهرها نیاز به بازسازی دارند و هفت هزار و 500 واحد نیز نیاز به تعمیرات پیدا کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: در روستاها نیز دو هزار و 400 واحد مسکونی به علت شدت خسارت، نیاز به بازسازی دارند و دو هزار و 100 مورد نیز نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
وی گفت: برای بازسازی هر واحد خسارت دیده در روستاها 200 میلیون ریال تسهیلات 4 درصد و در شهرها 300 میلیون ریال تسهیلات5درصد تزریق می شود و علاوه بر آن برای کمک به بازسازی واحدهای خسارت دیده در روستاها 50 میلیون ریال و در شهرها 60 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: تیمی متشکل از کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان بررسی میزان خسارت های زلزله در شهرها را بر عهده دارند که تا کنون به پنج هزار واحد از هفت هزار واحد در گلستان شهر مراجعه داشته و تشکیل پرونده داده اند.
وی تصریح کرد: بررسی بیشتر بروز خسارت ها به واحدهای مسکونی توسط کمیته ای متشکل از کارشناسان راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام می شود تا نوع حادثه ها و علت آن مورد تحلیل قرار گیرد.
علی نیا افزود: برای اسکان اضطرای در مناطق زلزله زده شهری و روستایی، سه هزار و 300 تخته چادر و چهار هزار و 500 تخته پتو توزیع شده است و اکنون مشکلی در زمینه اسکان حادثه دیدگان وجود ندارد.
ساعت 22 و 30 دقیقه روز شنبه 23 اردیبهشت ماه گذشته، زلزله ای به بزرگی 5.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در شهرستان بجنورد و مانه و سملقان حادث شد که در آن 2 نفر فوت و بیش از 500 نفر مصدوم شدند.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.