به گزارش ایرنا، مهدی مرادی شهروند بجنوردی یکی از همین رای اولی هاست که در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: امسال نخستین سالی است که مهر انتخابات پای صفحه شناسنامه من می نشینند، با همه دوستان همفکرم قرار گذاشته ایم که پای صندوق های رای بیایم و جشن بلوغ سیاسی مان را با یک انتخاب آگاهانه جشن بگیریم.
وی افزود: می دانم که چقدر این انتخابم مهم است، چراکه اگر انتخاب صحیحی نداشته باشم، در گام نخست، انتخابم سدی می شوم در مسیر رسیدن به اهداف کشور وبه تبع آن، اهداف و برنامه های شخصی که برای آینده ام پیش بینی کرده ام.
صادق مسعودی یکی دیگر از رای اولی هاست که بی صبرانه منتظر است تا نشانه تصمیمش، پای صفحه شناسنامه اش را جوهری کند، این رای اولی هم گفت: همیشه وقتی روزهای انتخابات نزدیک می شد همه اعضای خانواده ام به تکاپو می افتادند و ساعت های زیادی را در ستادها می گذراندند و وقتی هم که به خانه می رسیدند تازه بحث هایشان در خصوص شایستگی کاندیداهای مورد نظرشان شروع می شد.
وی گفت: همیشه در این گفت و گو ها دوست داشتم نقشی می یافتم اما خودم می دانستم که اطلاعاتی ندارم که بتوانم گوشه ای از این بحث ها را بگیرم.
وی افزود: امسال من هم فرصت نشتن در ستادها وشنیدن صحبت هم فکرهایم را یافتم واین برایم بسیار لذت بخش بود، این که می توانم در شکل دهی مسیر برنامه های کشور در 4 سال پیش اثر گذار باشم.
صادق گفت: خانواده ما امسال طرفدار 2 داوطلب ریاست جمهوری و چند داوطلب شورای شهری بود، اما به رغم اختلاف نظر در انتخاب ها، ارتباط خانوادگی حفظ شده و همه به نظر یکدیگر احترام می گذاشتیم.
محمود محبوب از شهروندان فاروجی که از همه دوستانش ساکت تر ایستاده هم گفت: من هنوز دلشوره دارم، نگرانم که مبادا انتخابم بهترین نباشد، همچنان سر دوراهی هستم.
وی افزود: هرچند برای نخستین بار امسال توانستم ساعت های زیادی را در ستادها بگذرانم، حرف های مخالف وموافق را شنیدم ، از اخبار و در فضای مجازی صحبت های داوطلبان را پیگیری کردم اما همچنان نگرانم که مبادا درست انتخاب نکنم .
این رای اولی گفت: فکر نمی کردم به بلوغ سیاسی رسیدن ، چنین مسئولیت سختی باشد.
مریم سبحانی رای اولی دیگری است که به همراه خانواده به نزدیک ترین شعبه مخل زندگیش آمده است، شناسنامه اش را محکم می فشارد و چشمش به صندوق هایی است که پیش رویش قراردارد، این رای اولی گفت: امسال اردیبهشت متفاوتی را گذراندم.
وی افزود: در جلسات مختلف به همراه خانواده شرکت کردم؛ و آنها سعی داشتند به آگاهی من در انتخاب درست کمک کنند.
وی گفت: از اینکه من هم فرصت یافته ام که در انتخابی مهم نقش داشته باشم خوشحال وکمی هم نگران هستم.
او افزود: کاش برای رای اولی ها برنامه های ویژه تری پیش بینی شود تا ما نگران انتخابمان نباشیم.
شمار رای اولی ها در شعبات اخذ رای لحظه به لحظه بیشتر می شود و هرکدام که دوستشان را می بینند سریع سراغ تازه وارد می روند که از تصمیم نهایی او آگاه شوند وشوق و شور ویژه ای برای بیان تصمیم شان دارند.
بعضی هایشان آنقدر هیجان زده هستند که شناسنامه ها را اشتباهی برداشتند وبعد از جوهری شدن انگشتشان دوباره به شعبه برگشتند تا شناسنامه خودشان را پس بگیرند.
بعضی ها در انداختن تعرفه در صندوق ویژه خود دچار اشتباه می شوند واعضای صندوق، با لبخند راهنمایی شان می کنند و همه این ها نشان می دهد که چقدر بار مسئولیت رسیدن به بلوغ سیاسی برای آنان سنگین بوده است.
تمام متولدین 29 اردیبشهت 78 و ماقبل آن واجد شرایط رای دادن در انتخابات امروز هستند.
بر این اساس، تعداد واجدین شرایط رای دهندگان استان 647 هزار و هفت نفر است
رأی اولی های استان در انتخابات 19هزار و 556 نفر است که امروز آرای مردم در 769 حوزه انتخابیه استان جمع آوری می شود
تعداد عوامل اجرایی و امنیتی انتخابات 29 اردیبهشت در استان حدود 22 هزار نفر است
در استان خراسان شمالی یکهزار و 92 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است که 706 شعبه روستایی و 386 شعبه شهری است
در این استان 890 شعبه ثابت و 202 شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است
رای گیری در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین به صورت تمام الکترونیک انجام می شود و مردم این شهرها در 292 شعبه به صورت مکانیزه در انتخابات شرکت می کنند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7187/ 6042 گزارش از: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.