آخوند گلدی کمالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم پشتوانه محکمی برای انقلاب و نظام هستند و در این دوره با توجه به حساسیت در منطقه و جهان، حضور پرشور مردم در انتخابات، تاثیرگذاری بیشتری دارد.
وی حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای رابه مثابه سپر و سد مستحکم در برابر دشمنان توصیف و خاطرنشان کرد: به همین دلیل، این حضور واجب شرعی برای مسلمانان است.
وی خاطر نشان کرد: امروز سرنوشت کشور به دست مردم رقم می خورد و هر آنچه از صندوق بیرون بیاید، همگان باید بپذیرند.
وی افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها هر آنچه با هم مناظره کردند و تبلیغات انتخاباتی داشتند تمام شد و این مردم هستند که امروز با رای خود، سرنوشت کشور را مشخص خواهند کرد.
آخوند کمالی که در نخستین دقایق رای گیری در پای صندوق رای حاضر شده بود، افزود: اهل سنت خراسان شمالی در تمامی صحنه های سیاسی و اجتماعی همپای برادران شیعه حضور داشته اند و امسال نیز بار دیگر اتحاد خود را در تعیین سرنوشت اثبات می کنند.
وی بر وحدت شیعه و سنی تاکید کرد و افزود: حضور شیعه و سنی و سایر اقوام در پای صندوق های رای علاوه بر نقش آفرینی در تعیین سرنوشت کشور، وحدت را نیز به دشمنان نشان خواهیم داد و به دنیا ثابت می کنیم که ملت ایران با قومیت ها و اقوام مختلف یکپارچه است.
حدود 10 درصد از جمعیت استان خراسان شمالی ترکمن های سنی مذهب هستند که در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند.
خراسان شمالی با جمعیت 864 هزار نفری؛ 647 هزار و هفت نفر واجد شرایط رای دارد و امروز آرای مردم در 769 حوزه انتخابیه استان جمع آوری می شود.
در استان خراسان شمالی یک هزار و 92 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است که 706 شعبه روستایی و 386 شعبه شهری است.
در این استان 890 شعبه ثابت و 202 شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.
رای گیری در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین به صورت تمام الکترونیک انجام می شود و مردم این شهرها در 292 شعبه به صورت مکانیزه در انتخابات شرکت می کنند.
3007/ /1860/6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.