حسن شکوری نسب روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پس از وقوع زلزله 5.7 ریشتری در این استان که کانون آن بجنورد و مانه سلمقان بوده است هم اکنون برخی از خانه های مسکونی در حاشیه شهر بجنورد دچار مشکل شده اند که در این خصوص مراجعه کننده نیز برای دریافت چادر داشته ایم.
وی با بیان اینکه هم اکنون چند تیم در نقاط مختلف شهر بجنورد مشغول بررسی و بازدید هستند افزود: مناطقی همچون کلاته محمد علی پهلوان، آذر سا، ناظرآباد، جوادیه و سایر مناطق حاشیه شهر بجنورد هستند.
وی اظهار کرد: فضاهای مسکونی این مناطق کوچک هستند به همین دلیل محلی برای نصب چادر در کنار خانه آنان نیز وجود ندارد که در صورت نیاز با همکاری فرمانداری در این محل ها چادرهای بزرگ برپا خواهیم کرد که خانوار ها به صورت تجمیعی می توانند شب را در این مکان ها به استراحت بپردازند.
شکوری نسب با بیان اینکه در تامین چادر برای این خانوارها نگرانی نداریم افزود: در نزدیک محل حادثه چادر مستقر خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا شهر بجنورد واقع با 35 درصد جمعیت حاشیه نشین، بیشترین نسبت جمعیت ساکن در سکونت گاه های غیررسمی کشور را داراست.
در شهر بجنورد با جمعیت بیش از 200 هزار نفری 26 سکونت گاه غیر رسمی وجود دارد که یک سوم از جمعیت این شهر را در خود جای داده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: به علت خسارت های ناشی از وقوع زمین لرزه اخیر، اکنون یکهزار و 593 منزل مسکونی در شهرها و روستاهای استان غیرقابل سکونت شده است.
شکوری نسب اظهار کرد: شدت تخریب در این منازل به حدی است که این خانوارها باید در چادرها اسکان داده شوند.
وی افزود: اکنون یکهزار و 593 چادر برپا شده و خانوارهای حادثه دیده در آن اسکان یافته اند.
وی اظهار کرد: تاکنون یکهزار و 730 تخته پتو و یکهزار و 123 تخته موکت میان حادثه دیدگان توزیع شده و هشت هزار و 200 عدد کنسرو نیز به دست آنان رسیده است.
زلزله ای شنبه شب هفته جاری با قدرت 5.7 ریشتری ساعت 22و 30 دقیقه و 58 ثانیه استان خراسان شمالی را لرزاند که مرکز کانون آن در شهر پیش قلعه حدفاصل2 شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود. شمار مصدومان این زمین لرزه به بیش از 400 نفر رسید که دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.
استان خراسان شمالی شامل نواحی شمال خاوری ایران است که از دیدگاه زمین شناسی در پهنه ساختاری، رسوبی کپه داغ قرار دارد.
این منطقه از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار می گیرد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.
براساس آمارهای موجود درسده اخیر 13 زمین لرزه با قدرت بیش از 5.5 ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است که آخرین آن با قدرت 6.2 درجه درمقیاس امواج درونی زمین ریشتر بهمن سال 1375 بود که خسارات جانی و مالی فراوانی به دنبال داشت.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.