به گزارش ایرنا محمد رضا صالحی از اینکه برخی اعطای تسهیلات و خدمات به زلزله زدگان را رنگ و لعاب انتخاباتی می دهند انتقاد و تصریح کرد: اعطای اینگونه کمک ها و وام های بلاعوض و خدمات رسانی به حادثه دیدگان ارتباطی به انتخابات ندارد و این حادثه هر زمان دیگری رخ می داد، همین خدمات به حادثه دیدگان داده می شد.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: اگر خدمات ارائه و منظور شده برای حادثه دیدگان بیان نشود، امید در میان مردم و حادثه دیدگان ایجاد نمی شود و وقتی این خدمات گفته می شود، عده ای آن را به انتخابات ارتباط می دهند که این درست نیست.
به گفته وی نمی توان به این دلیل که عده ای ممکن است فعالیت های دولت را سوء تعبیر می کنند به وظایف قانونی خود در قبال مردم بویژه در این شرایط خاص اقدام نکنیم.
*** استاندار خراسان شمالی: خراسان شمالی نیازمند ایجاد مرکز مدیریت بحران است
استاندار خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه مرکز مدیریت بحران در این استان وجود ندارد گفت: ساخت و راه اندازی مرکز مدیریت بحران و مرکزمربط با مسائل بهداشتی در این استان بسیار ضروی است و به شدت به آن نیازمند هستیم.
صالحی اظهار کرد: اعتبار اولیه در این باره 35 میلیارد ریال مورد نیاز است و در مجموع 50 میلیارد ریال در این باره باید تامین شود که در این زمینه درخواست مساعدت داریم.
وی به خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی مجموعه گستان شهر بجنورد به عنوان بزرگ ترین مجموعه مسکن مهر در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: باید کارگروهی متشکل از راه و شهرسازی، شهرداری، استانداری، بانک مسکن و بیمه به سرعت تشکیل شود و مشکلات را بررسی کند.
وی با اشاره به اینکه ساخت و بازسازی منازل زلزله زده در روستاهای استان از فردا آغاز می شود گفت: کارهای بنیاد مسکن که از فردا آغاز می شود حتما با همکاری بیمه باشد تا در آینده مشکلی در تامین پرداخت های بیمه ایجاد نشود.
مقام عالی دولت با تقدیر از همکاری و هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی برای مدیریت بحران در حادثه زمین لرزه دیشب گفت: تمام دستگاه ها در این زمینه اقدامات خوب و مناسب داشته اند.
وی افزود: در همان نصف شب، کار بررسی آسیب های احتمالی انجام شد و ساعت 2 و30 دقیقه بامداد نیز کار مربوط به امداد و نجات به این معنا که مطمئن شدیم که دیگر انسان زنده ای زیر آوار نیست، پایان یافت.
صالحی اظهار کرد: اکنون در شهرها و روستاها مشکلی در تامین زیرساخت های آب، برق، گاز و نیز راه های دسترسی وجود ندارد.
وی گفت: از استان های خراسان رضوی، گلستان، خراسان جنوبی و اصفهان برای کمک به امدادرسانی و مدیریت بحران اعلام آمادگی شد و از استان های سمنان خراسان رضوی و گلستان امداد دریافت کردیم و کمک دهی آنان به ما رسید.
وی تاکید کرد: نانوایی ها باید به سرعت در مناطق آسیب دیده فعال شود زیرا حل مشکل پخت در روستاهای حادثه دیده یکی از ضروری ترین کارها و الزامات است.
علی ربیعی که به نمایندگی از رییس جمهوری وارد مناطق زلزله زده خراسان شمالی شده است عصر یکشنبه برای عیادت از مصدومان حادثه زلزله در بیمارستان امام علی (ع)بجنورد حضور یافت.
به گزارش ایرنا، زلزله ای شنبه شب با قدرت 5.7 ریشتری ساعت 22و 30 دقیقه و 58 ثانیه استان خراسان شمالی را لرزاند که مرکز کانون آن در شهر پیش قلعه حدفاصل2 شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود. شمار مصدومان زمین لرزه شنبه شب استان به بیش از 400 نفر رسید که دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.
استان خراسان شمالی شامل نواحی شمال خاوری ایران است که از دیدگاه زمین شناسی در پهنه ساختاری، رسوبی کپه داغ قرار دارد.
این منطقه از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار می گیرد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.
مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود 170 کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند. گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای 55 تا50 کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.
براساس آمارهای موجود درسده اخیر 13 زمین لرزه با قدرت بیش از 5.5 ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است که آخرین آن با قدرت 6.2 درجه درمقیاس امواج درونی زمین ریشتر بهمن سال 1375 بود که خسارات جانی و مالی فراوانی به دنبال داشت.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.