محمدرضا صالحی پنجشنبه در همایش تقدیر از معلمان عشایر استان در منطقه مرزی وعشایری گلیل شیروان اظهار داشت: معلمان باید نسل های آینده را به نسل های پرسشگر و نسل هایی با توانایی نه گفتن تبدیل کنند چرا که اگر دانش آموزان ما نه گفتن را بیاموزند توانسته ایم 50 درصد از مشکلات و آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی وی در بخش دیگر سخنان خود نقش معلمان را بی بدیل خواند و ادامه داد:انسان خلیفه الله ،انسانی که می خواهد که در جایگاه جانشینی ذات اقدس الهی قرار گیرد باید خود را به بالاترین سطح اثرگذاری برساند لذا برای افزایش این اثرگذاری باید به سراغ نمونه ها، اسطوره ها و اسوه ها رفت.
صالحی از استاد شهید مطهری به عنوان یکی از بهترین اسطوره های صدسال اخیر اشاره کرد و افزود: کتاب های استاد شهید مطهری به تعبیر امام (ره) بدون استثنا مفید بودند کسی که در مبارزه با طاغوت و کسب علم و در ارتباط با نسل جوان و احیای فکر اصیل اسلامی همیشه جزو بهترین ها بوده و هستند.
صالحی همچنین در بخش دیگر سخنان خودبا اشاره به پایین بودن درآمد سرانه مردم خراسان شمالی از متوسط کشوری اظهار داشت: اگر به دنبال تحقق شعار سال هستیم یک راه این تحقق توجه به موضوع گردشگری است.
استاندار خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: باید بتوانیم مباحث حقوق شهروندی مرتبط با گردشگران داخلی و خارجی را درست آموزش دهیم تا شاهد ایجاد اشتغال در این حوزه باشیم.
محمدرضا صالحی خراسان شمالی را دارای ظرفیت بالقوه در بخش نور خورشید عنوان کرد و گفت: این استان بیشترین نور خورشید را نسبت به کشورهای اروپایی دارد که پایلوت استفاده از انرژی خورشیدی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ما توانسته ایم مجوز 136 مگاوات سرمایه گذاری خارجی را برای این بخش اخذ کنیم که می تواند در تولید و اشتغال و بالا بردن سطح درآمد سرانه مردم استان موثر باشد.
وی تصریح کرد:همچنین طرحی را آغاز کرده ایم که این در طرح درحال بومی سازی می باشد که برمبنای این طرح به جای استمرار مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بتوانیم با استفاده از خرید پنل های خورشیدی و ضمانت دستگاه های حمایتی از محل درآمد مازاد بر مصرف این خانوارها درآمد این خانوارها را به ماهیانه 600 هزار تومان افزایش دهیم.
صالحی خاطرنشان کرد:همچنین برمبنای این طرح 2میلیارد تومان اعتبار برای 2هزار خانوار عشایر تسهیلات بلاعوض مصوب شده که می توانیم پنل های خورشیدی کیفی و قابل حمل را به این خانواده ها اهدا کنیم.
وی در پایان سخنان خود به موفقیت های این استان در بخش هایی همچون کسب رتبه دوم اعتبارات تملک و دارایی،اخذ 20درصد اعتبارات وزارت راه برای استان، کسب 30درصد مجوزهای سرمایه گذاری خارجی توسط استان،ارتقای کیفیت سلامت و....اشاره ای داشت.
صالحی تمام این موفقیت ها را مدیون همکاری و هم افزایی تمام مسوولان و پشتکار مردم خراسان شمالی عنوان کرد.
7184/1744 ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.