به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی چهارشنبه در نشست هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی اظهار کرد: این سرمشق بودن به دلیل وجود تعامل و هم افزایی است و بسیاری از کمبودها را می توان با تعامل برطرف کرد.
وی به پروژه ناتمام این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: مشکلات و کاستی های دانشگاه فرهنگیان با همفکری مدیران برطرف می شود.
صالحی اظهار کرد: برای پروژه ناتمام دانشگاه فرهنگیان، بودجه ملی اختصاص داده نشده است و نیاز است تا اعتباراتی از وزارت آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به این مهم اختصاص پیدا کند تا به بهره برداری از آن سرعت داده شود.
وی اظهار کرد: طولانی شدن پروژه ها سبب استهلاک و از بین رفتن سرمایه های ملی می شود و هدف نباید این باشد که اتمام پروژه به اسم فرد رقم بخورد.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به منظور شدن 970 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی برای 30 استان کشور گفت: سهم این استان از این رقم 670 میلیارد ریال است که امید می رود با این اعتبار کارها و اقدامات خوبی برای توسعه انجام شود.
وی افزود: در سال گذشته، اعتبار تملک دارایی این استان یکهزار و 360 میلیارد ریال بود که این رقم نمی تواند کفایت نیازها باشد و بر این اساس مدیران دستگاه های اجرایی باید برای جذب اعتبارات ملی از وزارت خانه های متبوع تلاش کنند.
وی گفت: گرچه خراسان شمالی در بسیاری از شاخص های توسعه در رده 25 و یا پایین تر نسبت به دیگر استان های کشور قرار دارد اما در برخی از زمینه ها، استان پایلوت شناخته شده است.
صالحی تصریح کرد: در این استان پیگیری های خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی انجام شده است و تلاش داریم تا طرح واگذاری پنل های خورشیدی به مددجویان نهادهای حمایتی نیز علمیاتی شود.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح مددجویان با استفاده از پنل های خورشیدی، برق مازاد را به فروش می رسانند و به تدریج می توانند به لحاظ اقتصادی توانمند شوند.
صالحی تاکید کرد: باید نگاه ها و رویکردها به درآمد زایی ها تغییر پیدا کند و در این زمینه، باید با ایجاد اشتغال تلاش کنیم تا مددجویان و اقشار آسیب پذیر توانمند شوند.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 3007/ 1744 خبرنگاران کبری علی آبادی، ربابه صانعی انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.