به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی سه شنبه در همایش ملی حقوق شهروندی و جامعه مدنی اظهار کرد: پرداخت یارانه نقدی و مستقیم کرامت انسان ها را تحت شعاع قرار داده و خدشه دار می کند.
وی با بیان اینکه هنوز به خیلی از افراد جامعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم کمک هزینه پرداخت می شود افزود: باید به فکر راه کارهای دیگری برای کمک به مردم باشیم تا کرامت انسانی حفظ شود.
وی حفظ کرامت انسانی را از مصادیق حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: باید با ایجاد اشتغال، برای توانمندی سازی مردم آسیب پذیر گام برداریم و با این رویکرد، کرامت همه انسان ها را مراقبت کنیم.
صالحی اظهار کرد: برگزاری جشن ها برای جمع آوری کمک های مستقیم نقدی وغیر نقدی خوب است اما جشن واقعی زمانی است که این جشن ها دیگر برگزار نشود و ما شاهد خاتمه جشن های نیکوکاری و عاطفه ها باشیم.
استاندار خراسان شمالی به پیگیری برای اجرای طرح واگذاری پنل های خورشیدی به مددجویان نهادهای حمایتی در استان اشاره کرد و گفت: در این طرح، پنل های خورشیدی در اختیار مددجویان قرار داده می شود و با همکاری بانک ها، اقساط این پنل های خریداری شده از محل یارانه ها پرداخت می شود.
وی افزود: مجریان این طرح از محل تولید برق، نه تنها برق خود را تامین می کنند بلکه برق مازاد بر مصرف را به شرکت توزیع برق می فروشند.
صالحی در بخش دیگر سخنان خود بر اخلاق مداری و خوش رفتاری در جامعه تاکید کرد و گفت: مدیران و مسئولان باید اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه باید تحمل مخالفت ها و انتقادها را داشته باشیم افزود: انتقادها، جامعه را از ایستایی خارج می کند و نبود آن سبب می شود تا جامعه به مرداب ساکن تبدیل شود.
صالحی بر نشریات و رسانه ها نیز توصیه کرد که در انتقادها و انتشار مطالب رعایت حقوق شهروندی را مد نظر داشته باشند.
همایش حقوق شهروندی و جامعه مدنی در کمپ پتروشیمی خراسان در حال برگزاری است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 3007/ 6042 خبرنگاران کبری علی آبادی، ربابه صانعی انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.