به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، الهام امین زاده با اشاره به اعتقاد جدی دولت تدبیر و امید به ویژه حجت الاسلام دکتر روحانی به حقوق شهروندی و حمایت از حقوق بانوان تصریح کرد: دولت یازدهم در حمایت همه جانبه از زنان و ارتقای جایگاه آنان در مناصب مدیریتی و سطوح مختلف اجتماع اهتمام جدی دارد.
وی که برای حضور و سخنرانی در همایش ملی حقوق شهروندی به بجنورد سفر کرده است، آموزش آحاد مردم برای نهادینه شدن این حقوق را امری ضروری خواند و با اشاره به وحدت اقوام و انسجام مردم و مسئولان خراسان شمالی، از این استان به عنوان نمادی از وحدت ملی یاد کرد.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی نیز در این دیدار، با اشاره به تأکیدهای مکرر خود خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی مبنی بر رعایت حقوق شهروندان و برشمردن برخی مصادیق آن گفت: از نخستین روز انتصاب به عنوان استاندار اعلام کردم که کسی حق ندارد از رسانه ها شکایت کند؛ ضمن این که به تمام مدیران دستگاه ها ابلاغ شد که اختلافات بین دستگاهی باید داخل استان و در همین مجموعه مدیریتی حل و فصل شود و حتی به دستگاه قضا هم ارجاع نشود.
محمدرضا صالحی با اشاره به رونمایی از منشور حقوق شهروندی در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: با توجه به ریل گذاری های 4 ساله اخیر در کشور امیدوار هستیم که در سال های آتی نیز برنامه های این حوزه با قوت بیشتری تداوم یابد.
وی با تأکید بر ضرورت بهره گیری هر چه بیشتر از توانمندی زنان شایسته در جایگاه های مدیریتی گفت: به جز انتصاب چند مدیرکل از میان بانوان توانمند استان، در حال حاضر 90 دهیار زن هم در این استان مشغول کار هستند که شاید بیشترین درصد به نسبت جمعیت در کشور باشد.
استاندار، برنامه ایجاد بوستان ویژه بانوان در مراکز 8 شهرستان خراسان شمالی در سال جاری را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به توانمندی نیروی انسانی شایسته و کارآمد و قابلیت های بالقوه این استان در حوزه های گوناگون و همفکری عموم اقشار، در یک برنامه نظام مند تلاش داریم طی 2 تا 3 سال آینده شاخص های توسعه ای این استان را به سطوح بالاتری در کشور برسانیم.
صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به ساختار سازی مناسب و پایه گذاری خوب مجموعه مدیران دولت یازدهم و تعریف برنامه های ویژه برای شناساندن ظرفیت های موجود به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، انتظار می رود گام های بلندی در مسیر افزایش فرصت های شغلی و کاهش نرخ بیکاری برداشته شود.
7184/1744 **انتشاردهنده:‌علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.