به گزارش ایرنا، محمود ثمینی یکشنبه در نشست با مدیران رسانه ای خراسان شمالی اظهار کرد: متاسفانه گزارش هایی دریافت شده که برخی از ستادهای انتخابات ریاست جمهوری خط مشی مناسب را در تبلیغات دنبال نمی‌کنند و به دنبال پرخاشگری و تخریب هستند.
فرماندار با بیان اینکه از رسانه‌ها انتظار می‌رود این شرایط را مدیریت کنند گفت: ممنوعیت و محدودیت برای تبلیغات انتخاباتی قاونی وجود ندارد و تأمین امنیت برنامه های سخنرانی های مختلف پیش بینی شده است.
ثمینی افزود: زمان قانونی برای تبلیغات انتخاباتی شورای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت ماه تا ساعت 8 صبح 28 ماه جاری است و 24 ساعت پیش از آغار انتخاب، زمان مجاز برای تبلیغات به پایان می‌رسد.
به گفته وی 222 نفر برای رقابت های انتخابات شورای شهر بجنورد ثبت نام کرده اند که تاکنون 190 نفر که صلاحیتشان مورد تایید قرار گرفته در گردونه رقابت باقی مانده اند.
وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر در بجنورد به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود افزود: برای آشنایی مردم با نحوه رأی گیری الکترونیکی، مانور انتخابات الکترونیکی در چند نقطه از اجرا شده است.
وی تصریح کرد: دستگاه اخذ رأی الکترونیکی در مصلی برای نمازگزاران نمازجمعه، در دانشگاه بجنورد و در چهارراه شریعتی مستقر شده و در مقاطع مختلف به صورت آزمایشی اجرا شده است.

** اطلاعات نامزدهای انتخابات شوراها کاملا محرمانه است
فرماندار بجنورد همچنین گفت: هیچ اطلاعاتی​ از ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از طریق فرمانداری به بیرون درز نکرده است.
وی افزود: در این باره، برخی فرمانداری بجنورد را به منتشر کردن و در اختیار قرار دادن اطلاعات ثبت نام کنندگان در انتخابات متهم کرده اند.
وی افزود: در این باره شکایتی تنظیم شده است که از فرمانداری رفع اتهام بشود.
وی خاطرنشان کرد: به یقین افرادی که اطلاعات ثبت نام کنندگان در انتخابات را منتشر کرده اند باید در برابر این تخلف پاسخ گو باشند.
وی تاکید کرد: هیچ گونه اطلاعات از ثبت نام کنندگان در انتخابات از کانال فرمانداری بیرون داده نشده و در اختیار افراد قرار نگرفته است.
ثمینی افزود: تمام اطلاعات ثبت نام کنندگان در انتخابات به صورت محرمانه نگهداری می‌شود.
فرماندار شهرستان بجنورد در بخشی دیگر از سخنان خود برهمراهی رسانه‌ها برای برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: وجود این همراهی، برای توسعه‌ و پیشرفت استان لازم است و انتظار می‌رود خدمات و دستاوردهای دولت و انقلاب برای مردم از طریق رسانه ها منعکس شود.
وی خاطرنشان کرد: نقد رسانه ای درصورتی که منصفانه و درست باشد، خوب و مفید است.
تعداد کل صندوق های أخذ رای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را در خراسان شمالی ١٠٦٨ صندوق است که ٣٠٣ صندوق شهری ، ٧٥١ صندوق روستایی و ١٥ صندوق نیز عشایری است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب 218 عضو شورای اسلامی شهرها و 2262 عضو شوراهای اسلامی روستاهای خراسان شمالی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
استان 863هزارنفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد .
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.