به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدحسن غلامی (کاشفی) قدیمی‌ترین استاد اخلاق مدرسه علمیه فاروج و حافظ روشندل کل قرآن کریم امروز در بیمارستان شهرستان شاهرود، بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.
حجت‌الاسلام محمدحسن غلامی (کاشفی) از علما و فضلای برجسته حوزه علمیه خراسان شمالی و از استادان اخلاق مدرسه علمیه محمودیه شهرستان فاروج به سبب ناراحتی قلبی در بیمارستان شاهرود، بستری بود که صبح امروز درگذشت.
مدیر مدرسه علمیه محمودیه فاروج گفت: این استاد حوزه علمیه در سن 67 سالگی، صبح امروز بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان شاهرود دار فانی را وداع گفت.
حجت‌الاسلام صادقی اظهار داشت: مرحوم حجت‌الاسلام غلامی از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان شمالی و حافظ روشندل کل قرآن کریم بود که بیش از 30 سال در این مدرسه به‌ عنوان استاد درس اخلاق مشغول به خدمت بود و اکثر دروس حوزه را از حفظ آموزش می داد.
وی افزود: این عالم برجسته از قدیمی‌ترین اساتید مدرسه علمیه استان و شهرستان و حافظ کل قرآن بود که در بسیاری از مسابقات حفظ قرآن کریم نیز شرکت کرده و مقام‌های نخست و برتر این مسابقات را نیز کسب کرده بود.
مدیر مدرسه علمیه محمودیه فاروج تصریح کرد: این مرحوم تحصیلات حوزوی خود را در همین مدرسه به پایان رسانده و بعد از اتمام تحصیلات به‌عنوان استاد، تدریس طلاب این مدرسه را بر عهده گرفت.
وی ضمن عرض تسلیت به خاطر درگذشت این استاد برجسته حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مراسم تشییع این استاد و عالم فقید ساعت چهار بعداز ظهر فردا دوشنبه 18 اردیبهشت جاری از محل میدان مرکزی شهرستان فاروج با حضور طلاب، اساتید، مدیران و مسئولان آموزش حوزه علمیه و عموم مردم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدحسن غلامی (کاشفی) متولد سال 1329 است که بر اثر عارضه ای از 6 ماهگی دچار نابینایی شده، نخستین حافظ کریم قرآن در شهرستان فاروج بود و قرآن را تنها با شنیدن، حفظ کرده و علاوه بر آن بسیاری از ادعیه و کتب درسی حوزوی را در سینه داشت.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.