علی محقر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عرضه اوره در بورس اواخر هفته پیش مصوب شده است و از این پس این محصول در بورس عرضه می شود.
رئیس هیئت مدیره پتروشیمی خراسان اظهار کرد: اوره از محصولاتی بود که دولت کنترل می کرد و ما مجبور بودیم بخشی از محصول تولیدی را با نصف قیمت به سازمان حمایت خدمات کشاورزی عرضه کنیم و این به ضرر ما بود.
وی تصریح کرد: محصول اوره با قیمت خیلی پایین تر از قیمت صادراتی عرضه می شد که این امر به ضرر این شرکت بود و درخواست های ما برای پرداخت مابه التفاوت قیمت به نتیجه نرسیده بود.
محقر اظهار کرد: اما با عرضه این محصول در بورس، تمام محصول تولیدی اوره با قمیت صادراتی عرضه می شود و با این کار، صنعت پتروشیمی در بخش اوره نجات پیدا کرد.
رئیس هیئت مدیره پتروشیمی خراسان گفت: برای حمایت از کشاورزان در تامین اوره، دولت تدبیر خواهد کرد و از تولید کنندگان پشتیبانی می کند بنابراین نگرانی در زمینه قیمت اوره مصرفی کشاورزان وجود ندارد.
محقر افزود: اکنون افغانستان خواهان تمام محصول اوره ما است بنابراین در تامین بازار این کالا نگرانی وجود ندارد و دیگر نیاز نیست برای صادرات، برای جابه جایی کالا تا بندرعباس، هزینه حمل متحمل شویم.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.