محمدرضا قلی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همچنین در این مدت 37 هزار و 796 تن نهاده های دامی تهیه و بین دام داران عشایری این استان در راستای حمایت از آنان توزیع شده است.
وی بر اجرای طرح پرواربندی نیز تاکید کرد و گفت: این طرح نیز از سال 92 با 20 هزار و 795 راس آغاز شد که در سال 89 نیز 85 هزار راس دام پروار شد.
قلی پور افزود: همچنین طی این سال ها برای حمایت خانوارهای عشایری هفت هزار و 662 تن آرد بین آنان توزیع شده است.
مدیرکل امور عشایر خراسان‌ شمالی گفت: پنج هزار و 350 خانوار عشایری خراسان شمالی 25 درصد تولید گوشت استان را تولید می کنند.
وی با بیان اینکه 8 درصد از تولید گوشت قرمز عشایر کشور در این استان تولید می شود گفت: سرانه دام خانوارهای عشایری این خطه بیش از میانگین کشوری است.
قلی پور اظهار کرد: به طور میانگین هر خانوار عشایر این استان 180 راس دام سبک دارد که این سرانه در کشور 130 راس دام است.
وی با بیان اینکه مبلغ 60 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید به امور عشایر این استان برای اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافت افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های مختلف از جمله آبرسانی به عشایر، خرید چادر و سایر موارد هزینه شد.
وی اظهار کرد: به امور عشایر در سال 92، 99 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته بود و همچنین به ترتیب در سال 93، 94 و 95 نیز 62 میلیارد ریال، 64 میلیارد ریال و 54 میلیارد و 456 میلیونریال اختصاص یافت.
هم اکنون عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از 30 هزار نفر در قالب دو ایل و ‎ 38طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با 700 هزار راس دام در این استان کوچروی می کنند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007 / 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.