به گزارش ایرنا علی محقر در آیین افتتاحیه نخستین کنفرانس ملی فرایند گاز و پتروشیمی اظهار کرد: در این دولت برای رونق اقتصاد و تولید اقدامات ارزشمند انجام شده است و بخش زیادی از واحد‌های تعطیل شده را به تولید بازگرداند.
وی با اشاره به برخی وعده های تبلیغات انتخاباتی افزود: اجازه ندهیم که خطر تزریق پول بدون پشتوانه تولید به جامعه بازگردد.
وی خاطرنشان کرد: نگذاریم تحریم و بسیار از مشکلات ناشی از تزریق پول بازگشت کند.
به گفته وی مردم باید نسبت به خطر بازگشت تشدید نقدینگی آگاه شوند و نگذارند مشکلات تحریم ها و کسانی که سیاست های آنان در این راستا بوده است ، به حوزه اجرایی کشور بازگشت کنند.
وی تاکید کرد: تزریق نقدینگی کار بسیار خطرناکی است چراکه اگر پول و نقدینگی منجر به تولید نشود و بازگشت نداشته باشد، برای اقتصاد خطرناک است.
وی با بیان اینکه تبعات تزریق نقدینگی پیش از این لمس شده است اظهار کرد: طولانی شدن زمان اجرای بسیاری از پروژه ها سبب شد تا این طرح ها از انتفاع خارج شده و توجیه خود را از دست بدهند.
محقر در بخش دیگر سخنان خود بر اقتصاد علم تاکید کرد و گفت: علم باید اقتصادی شود و این امر در بستر اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی علم میسر می شود
وی تصریح کرد: اگر عرضه و تقاضا برای علم وجود نداشته باشد، کار و فعالیت در زمینه علم سخت می شود.
نخستین کنفرانس ملی فرایندهای گاز و پتروشیمی امروز در دانشگاه بجنورد آغاز به کار کرد و فردا با معرفی برترین ها به کار خود پایان می دهد.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به مدیریت ایرنا در خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 1744خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.