به گزارش ایرنا، علی اصغر پیله ور چهارشنبه در آیین آغاز به کار نخستین کنفرانس ملی فرایندهای گاز و پتروشیمی در بجنورد اظهار کرد: لازمه نوآوری و خلاقیت، وجود نظام ملی نوآوری در سطح کشور است و با این نظام است که شاهد توانمندی در اقتصاد دانش می شویم.
وی افزود: در این زمینه دولت به عنوان سیاست گذار و پشتیبان، صنعت و نیز دانشگاه باید با هم هم افزایی داشته باشند اما در این حوزه شاهد گسست هستیم.
وی با اشاره به وجود گسست میان صنعت و دانشگاه خاطرنشان کرد: علت این گسست، در سابقه ای که در مدل رشد اقتصادی کشور و وابستگی به نفت ریشه دارد.
پیله ور تصریح کرد: در چند دهه گذشته توجه به اقتصاد دانش بنیان بیشتر شده است و دانش بنیان محور اصلی در اقتصاد شناخته می شوند.
وی تصریح کرد: فناوری و نوآوری از عوامل اصلی توان مندی است و تجربه نشان داده است کشورهایی که در حوزه تحقیق و پژوهش توانمند بوده اند سهم بیشتری از نوآوری و فناوری داشته اند.
پیله ور افزود: صنعت نفت و گاز جایگاه ویژه ای در اقتصاد دانش بنیان دارد و یکی از بخش های اقتصاد دانش بنیان که مورد توجه است، حوزه پتروشیمی است.
به گفته وی اکنون در سطح کشور 100 شرکت دانش بنیان در زمینه نفت و گاز فعالیت دارند و شمار زیادی نیز در مرحله دریافت مجوزهای تشکیل شرکت های دانش بنیان در این زمینه هستند.

* ارسال 184 مقاله به کنفرانس ملی فرایندهای گاز و پتروشیمی
دبیر اجرایی نخستین کنفرانس ملی فرایندهای گاز و پتروشیمی نیز گفت: 184 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
علی گرمرودی اظهار کرد: 159 مقاله از این تعداد پذیرفته شده است که 132 مقاله به صورت پوستر است و 27 مقاله نیز در این آیین ارائه می شود.
وی افزود: یکی از اهداف این کنفرانس، معرفی دستاورد های علمی در حوزه گاز و پتروشیمی و تلاش برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه است.
گرمرودی با اشاره به استقبال خوب از این کنفرانس گفت: خوشبختانه خراسان شمالی به لحاظ علمی توانسته است توانمندی خود را برای میزبانی این رویداد علمی به اثبات برساند.
نخستین کنفرانس ملی فرایندهای گاز و پتروشیمی امروز در دانشگاه بجنورد آغاز به کار کرده است و فردا با معرفی برترین ها به کار خود پایان می دهد.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.