به گزارش ایرنا، احمد محقر روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار نخستین کنفرانس ملی فرایندهای گاز و پتروشیمی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را بیش از 90 درصد عنوان و اظهار کرد: فاز دوم این طرح نیز در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار واحد تولیدی بزرگ پتروشیمی خراسان در شهرستان بجنورد، نیاز به تربیت نیروی متخصص در این زمینه وجود دارد و در این دانشگاه جذب دانشجو در رشته های مهندسی شیمی، مهندسی پتروشیمی و پلیمر برنامه ریزی شده است.
رئیس دانشگاه بجنورد درباره کنفرانس ملی فرایندهای گاز و پتروشیمی به میزبانی این دانشگاه گفت: امید است با برگزاری این همایش گامی موثر برای تحقق اهداف در برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت برداشته شود.
محقر اظهار کرد: تلاش داریم تا ارتباط دانشگاه و صنعت فراتر از شعارها، در عمل محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: شعارهایی در سالیان سال برای ارتباط دانشگاه و صنعت داده شده اما این مهم در مرحله اجرا با کاستی هایی روبه رو بوده است و در این زمینه تلقی این بوده است که پژوهش هایی که در دانشگاه ها انجام می شود ارزنده بوده اما این پژوهش ها بیشتر نظری بوده و پژوهش های دانشگاهی قابلیت اجرایی نداشته و روی زمین می مانند.
وی گفت: این ایراد، مورد نظر قانونگذاران، اسناد بالادستی و سیاست گذاران قرار گرفته است.
محقر گفت: البته اکنون رویکرد این است که دانشگاه ها و آموزش عالی قرار نیست مرزهای دانش را درنوردند بلکه توجه این مراکز باید معطوف به مزیت های نسبی همان منطقه باشد و دانشگاه ها باید بتوانند مشکلات همان منطقه را حل کنند.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای حل مشکلات، باید براساس مزیت های همان منطقه اولویت بندی شود تا از انجام کارهای موازی دانشگاه ها و صنایع و دستگاه های اجرایی جلوگیری شود.
رئیس دانشگاه بجنورد اظهار کرد: آموزش عالی باید پاسخگو باشد که آموزه ها و خروجی دانشگاه، کدام مشکل جامعه را برطرف می کند و یا کدام آسیب را مرتفع برطرف می کند.
محقر افزود: در این صورت کارآمدی رشته ها حاصل می شود دانشجویان و دانش آموختگان از تحیر سرگردانی خارج می شوند و دستگاه های اجرایی نیز بدون تحقیق و پژوهش گام بر نمی دارند.
نخستین کنفرانس ملی فرایندهای گاز و پتروشیمی با هدف معرفی آخرین دستاوردهای پژوهشگران دانشگاهی و صنعتی در حوزه گاز و پتروشیمی برگزار شده است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به مدیریت ایرنا در خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.