به گزارش ایرنا علی قربانی سه شنبه در آیین زنگ سپاس در بجنورد اظهار کرد: برای حمایت از آموزش و پرورش پیگیر هستیم تا یک درصد از منابع بانک ها، شرکت های دولتی و موسسه های وابسته به دولت به آموزش و پرورش تزریق شود.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: کلیات طرح در مجلس تصویب شده است و در کمیسیونی متشکل از کمیسیون های برنامه و بودجه، آموزش و تحقیقات، اجتماعی و اقتصادی در حال بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح پس از تایید نهایی در مجلس به صورت قانون مصوب می شود و در این صورت 100 هزار میلیارد ریال به اعتبارات آموزش و پرورش افزوده می شود.
قربانی گفت: در این شرایط یک درآمد پایدار برای آموزش وپروش کشور ایجاد می شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات آموزش و پروش اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات آموزش و پروش در وضعیت کنونی در داخل این نهاد است که باید پیگیری شود و برخی مربوط به بیرون است که باید با همکاری دولت و مجلس حل شود.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اولویت ها برای حل مشکلات آموزش و پرورش، حل مشکل معیشیتی فرهنگیان است.

* افزایش معنادار حقوق فرهنگیان
وی گفت: با اقدامات انجام شده در این دولت، میانگین حقوق فرهنگیان از 12 میلیون و 500 هزار ریال در چهار سال گذشته به 28 میلیون و 500 هزار ریال در وضعیت کنون رسیده است.
قربانی با بیان اینکه در برخی فضاسازی ها عنوان می شود که کاری برای فرهنگیان انجام نشده است اظهار کرد: این چنین نیست بلکه تلاش های زیادی در این باره انجام شده است اما هنوز هم با ایده آل فاصله داریم و این افزایش حقوق مطلوب ما نیست.
وی با تاکید بر اینکه در مجلس با تمام قدرت پیگیر رسیدگی به مشکلات معلمان و فرهنگیان هستیم گفت: اختصاص اعتبار در آموزش و پروش و تربیت نیروی انسانی به هیچ عنوان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای توسعه است و این سرمایه گذاری در کشورهای رشد یافته مورد توجه قرار گرفته است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا مشکل آموزش و پرورش حل نشود مشکلات کشور به صورت بنیادین حل نمی شود.
قربانی به فرار نخبه ها اشاره کرد و گفت: برای جذب نخبه ها هم باید برنامه ریزی شود و این موضوع نه تنها حرف و شعار بلکه در عمل محقق می شود.
وی خاطرنشان کرد: نباید این گونه باشد که در دانشگاه های خود برای کشورهای رشد یافته نیروی انسانی تربیت کنیم.
وی بار دیگر بر حمایت از آموزش وپروش تاکید و اظهار کرد: هیچ جامعه ای بدون آموزش و پرورش به توسعه یافتگی نمی رسد و آموزش و پرورش زیربنای توسعه است.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری انتخابات در اردیبهشت ماه جاری اشاره کرد و گفت: برخی از وعده ها برای افزایش میزان یارانه نقدی به هیچ عنوان عملی نیست.
وی از مردم خواست در انتخابات حضور گسترده و باشکوه داشته باشند و به رای اولی ها توصیه کرد در انتخاب خود دقت داشته باشند.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به مدیریت ایرنا در خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.