محمدتقی ایرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار کرد: در این استان در فضای حقیقی هنوز برخورد تندی در خصوص تخریب ها وجود ندارد اما در فضای مجازی این امر دیده می شود که متاسفانه بیشتر تخریب ها نیز بر علیه دولت بوده است.
وی با بیان اینکه در دوره های گذشته اثر تخریب معکوس بوده است افزود: از کاندیداها و طرفداران آنان می خواهیم با تخریب دیگران خود و یا کاندید مورد نظر خود را بالا نکشند.
وی با بیان اینکه نقطه قوت، توانمندی ها را در معرض دید مردم قرار دهید افزود: ویژگی ها، باورهای کاندیداهای مورد نظر خود را برای مردم تشریح کنید، آنان با دید بازتری رای خواهند داد چرا که توهین، سیاه نمایی، زیر سوال بردن و بد اخلاقی حتی معکوس نیز جواب می دهد.
ایرانی با بیان اینکه به مردم فرصت بدهید تا اصلح را انتخاب کنند اظهار کرد: اگر همه را تخریب و توهین کنیم، همه را بسوزانیم یک نفر را باید از سوخته بیرون بکشیم و آن را انتخاب کنیم، هم اکنون مردم بلوغ سیاسی دارند خودشان انتخاب خواهند کرد، باید به شعور آنان احترام بگذاریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه قانون برای ما باید ملاک باشد به شرایط کنونی کشور نیز اشاره ای کرد و افزود: مشکلاتی که هم اکنون جامعه در زمینه معیشت و بیکاری گریبانگیر است ناشی از عملکرد سوء دولت گذشته است؛ بنابراین باید برای حل آن برنامه مدون ارائه شود.

** رصد مداوم تخلفات در فضای حقیقی و مجازی
ایرانی در خصوص تخلفات انتخاباتی نیز گفت: این تخلفات در فضای حقیقی و همچنین مجازی رصد می شود و با تبلیغات زودهنگام در بحث پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا نیز برخورد خواهد شد.
وی اظهار کرد: مشارکت استان در انتخابات دوره قبل 81 درصد بوده است که پیش بینی می شود امسال نیز پرشور برگزار شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فضای انتخاباتی گفت: متاسفانه هم اکنون دیده می شود که مراجعه به خانواده های نیازمند و کم بضاعت، عکس گرفتن با خانواده های محروم، بازدید از آنان روند رو به رشدی یافته است که اگر تنها با هدف رای جمع کردن باشد اثر بدی در جامعه خواهد گذاشت.
وی با بیان اینکه نباید از راهی برای جمع آوری رای استفاده شود افزود: اگر از این فضاها استفاده شود بازخوردی در آینده در جامعه ایجاد می شود که تبعات منفی خواهد داشت چرا که با احساسات مردم به خصوص دهک های پایین جامعه بازی شده است.
وی با بیان اینکه تنها نباید در ایام انتخابات به نیازمندان سر بزنیم افزود: این امر باید همیشه صورت گیرد و همیشه در کنار آنان باشیم و آنان احساس نکنند که تنها در زمانی که به آنان نیاز داریم توجه می کنیم و بعد نیز به فراموشی سپرده می شوند.
وی همچنین به مناظره های انتخاباتی در صدا و سیما نیز اشاره ای کرد و افزود: این امر توانسته به فضای شور و نشاط کمک کند و مردم می توانند با رفتار ها، باور ها و برنامه های کاندیدها آشنا شوند.
معاون استاندار خراسان شمالی افزود: اگر رفتار های کاندیداها صادقانه، با برنامه، واقعی و عملی باشد قطعا مردم در این فضا بهتر تصمیم خواهند گرفت و هرچه حرف ها شعاری باشد مردم بیشتر بی انگیزه خواهند شد.
ایرانی با بیان اینکه در هر صحنه ای همیشه مردم پشتوانه بوده اند اظهار کرد: ایران اسلامی در پشتوانه مردم همیشه قوی بوده است و امام خمینی (ره) و رهبری نیز که همیشه در برابر مردم صادق و همراه بوده اند به این پشتوانه بار ها اشاره کرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از نامزدها این دوره از انتخابات خواست تا بر اساس خواسته ها، مطالبات مردم حرف بزنند و افزود: این امر در شور و نشاط حداکثری در پای صندوق های رای تاثیر گذار خواهد بود.
وی در خصوص تبلیغات زودهنگام در بحث شوراها که هنوز زمان تبلیغات شروع نشده است نیز گفت: فضای جامعه را نباید ناامن کنیم و همه باید برابر از فرصت ها استفاده کنند و با هرگونه تبلیغات زودهنگام نیز برخورد می شود.

***تریبون ها برای امید دادن به مردم باشد
ایرانی با بیان اینکه از تریبون ها باید برای امید دادن به مردم استفاده کنیم افزود: تریبون ها باید در اختیار نظام باشد نه اینکه فضای اختلاف و ناامید در جامعه ایجاد کنند.
وی همچنین به اهل تسنن این استان نیز اشاره ای کرد و افزود: خراسان شمالی قومیتی ها مختلفی دارد، اختلاف افکنی خط قرمز است و به هیچ کس اجازه نخواهیم داد تا از این موقعیت سوء استفاده کند.
وی گفت: پنج هزار و 489 نفر داوطلب در سراسر استان برای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند.
وی تعداد صندوق های شورای اسلامی شهر و روستا را یک هزار و 61 مورد عنوان کرد و افزود: در دوره گذشته یک هزار و 35 مورد بوده است.
ایرانی همچنین تعداد صندوق ها برای انتخابات ریاست جمهوری را نیز یک هزار و 90 مورد ذکر کرد و گفت: در دوره گذشته یک هزار و 72 مورد بوده است.
وی با بیان اینکه در سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان انتخابات الکترونیکی برگزار می شود افزود: 180 شعب اخذ رای در بجنورد، 63 شعب در شیروان و 37 شعب در اسفراین خواهیم داشت که به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تعداد تعرفه های چاپ شده برای شوراهای روستایی را 412 هزار و 200 برگه عنوان کرد و افزود: 747 شورای روستایی داریم که تعداد دو هزار و 327 نفر انتخاب خواهند شد.
ایرانی افزود: با توجه به اینکه 22 شهر در این استان داریم 118 نفر نیز انتخاب خواهند شد 450 هزار تعرفه نیز آماده کرده ایم.
وی تعداد تعرفه های انتخابات ریاست جمهوری را نیز برابر با تعداد تعرفه های شوراهای اسلامی در شهر و روستا ذکر کرد.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به مدیریت ایرنا در خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.