عبدالله یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تسهیلات از منابع مختلف ملی، استانی، صندوق های حمایت و منابع داخلی بانک ها برای بهره برداران بخش کشاورزی مصوب و معرفی شد که از مجموع این میزان تنها 520 میلیارد و 140 میلیون ریال اختصاص یافته است.
وی علت جذب نشدن تسهیلات را بالا بودن نرخ سود بانکی، سخت گیری بانک ها در گرفتن ضمانت ها، پیچیدگی روند دریافت تسهیلات بانکی، بده کار بودن کشاورزان، خرده مالکی بخش کشاورزی و استقبال کمرنگ کشاورزان از دریافت تسهیلات عنوان کرد.
وی با بیان اینکه از طرح رونق تولید 570 میلیارد ریال مصوب و پرداخت شد اظهار کرد: این میزان باتوجه به اینکه 66درصد تولید استان در بخش کشاورزی تولید می شود به خود اختصاص داد و در سایر طرح ها بالغ بر 500 میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.
وی با بیان اینکه با پرداخت این تسهیلات پیش بینی اشتغال برای دو هزار و 100 نفر شده است گفت: تسهیلات سال گذشته عمدتا برای طرح های آب و خاک، پرورش ماهی در قفس، طرح های گلخانه ای، رونق تولید برای واحدهای غیر فعال و نمیه فعال در همه زمینه های کشاورزی بوده است.
یوسفی با اشاره به مشکل تامین نقدینگی افزود: با توجه به ظرفیتی که اخیرا توسط صندوق توسعه ملی اعلام شد برای استان های غیر برخوردار با بهره 10 تا 12 درصد تسهیلات پرداخت می شود که فرصت خوبی است تا کشاورزان و دامداران از این تسهیلات استفاده کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی، کشاورزی، زراعی، باغی، دامی، صنایع تبدیلی و تولید شرکت های دانش بنیان از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می شود.
یوسفی با بیان اینکه این تسهیلات نامحدود و شناور است افزود: بهره این تسهیلات با طول بازپرداخت یکساله و آورده متقاضی بین 15 تا 20 درصد متفاوت است.
استان خراسان شمالی با 344 هزار هکتار اراضی کشاورزی 82 هزار خانوار بهره بردار از این بخش دارد.
*سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به مدیریت ایرنا در خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.