جلال حسن نژاد دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نهال های صنوبر با هدف تامین چوب مورد نیاز کشور، کاهش وابستگی به واردات چوب، حفظ جنگل های موجود در بین متقاضیان توزیع شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 18 هزار اصله نهال صنوبر برای توسعه طرح زراعت چوب در این استان توزیع شده بود گفت: این تعداد اصله نهال در سطح 30 هکتار از جنگل های این استان با اعتبار 280 میلیون ریال از محل طرح توسعه زراعت چوب اجرا شد.
حسن نژاد با بیان اینکه هر ساله توزیع اصله نهال صنوبر در این استان صورت می گیرد افزود: نهال صنوبر نیاز آبی بالایی دارد و بیشتر در مناطقی توزیع می شود که وضعیت آبی بهتری باشد که بیشترین متقاضیان طرح زراعت چوب در این استان از شیروان و فاروج بودند.
434 هزار و 500 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان جنگل است که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به منظور مدیریت بهینه، حفاظت، احیاء و توسعه جنگل های استان، طرح هایی تحت عنوان مدیریت منابع جنگلی، جنگلداری چندمنظوره و جنگل داری تولیدی غیر چوبی تهیه و اجرا می کند.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به مدیریت ایرنا در خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.