به گزارش ایرنا عبدالله یوسفی روز شنبه در جلسه شورای عشایری این استان اظهار کرد: هم اکنون پنج هزار و 300 خانوار عشایری شامل 30 هزار نفر جمعیت در این استان زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه عشایر قشری تولید کننده است افزود: 25 درصد گوشت قرمز این استان توسط خانوارهای عشایری این استان تولید می شود که این میزان معادل هشت درصد تولید گوشت کشور است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 145 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رهبری اختصاص یافت که برای طرح های مختلف عمرانی از جملع آبرسانی، تامین چادر و سایر در این استان هزینه شده است.
یوسفی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تخریب مراتع یکی از مشکلات کنونی خانوارهای عشایری این استان است افزود: این مشکل بیشتر در حوزه مراوه تپه استان گلستان بیشتر دیده می شود که هم اکنون به دغدغه شده است.
وی بر نظارت بیشتر بر مراتع استان تاکید کرد و گفت: در این خصوص نظارت ها باید بیشتر تا مراتع کمتر تخریب شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر طرح گردشگری بیگان شیروان نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون این طرح در اولویت قرار گرفته است که باعث تقوق مسافران عبوری از جاده های این استان خواهد شد.
وی با بیان اینکه محصولات خانوارهای عشایری این استان پاک و سالم است افزود: در این خصوص نیز از شرکت ها می خواهیم تا در این خصوص برند سازی کنند.
3007/1744 خبرنگار: ربابه صانعی* انتشار دهنده : علی اصغر افتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.