به گزارش ایرنا عبدالعال الیاسری پنجشنبه در اولین سمینار بین المللی تخصصی آموزشی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بازار عراق که در این استان برگزار شد، این سمینار را آغاز سرمایه گذاری تجاری بین دو کشور عنوان کرد و گفت: با وجود تحریم ها کشور ایران جهش های خوبی در حوزه صنعت داشته است.
وی با بیان اینکه ما امیدوار هستیم بتوانیم از تجارب کشور ایران در زمینه های مختلف به خصوص در حوزه صنعت که از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده است استفاده کنیم افزود: کشور عراق در سال های اخیر ارتباط زیادی با کشورهای جهان گشوده است.
وی افزود: در این سال ها با کشور ایران رابطه بسیار خوبی داشته ایم و امیدوار هستیم که بتوانیم از امکانات و خدمات کشور ایران استفاده کنیم.
رئیس مرکز مشاوره و سرمایه گذاری عراق گفت: همچنین هم اکنون باید تلاش کنیم تا ارتباط ما با هم حفظ شود و تجارت بین بازرگانان و فعالان حوزه اقتصادی دو کشور رونق بیشتری پیدا کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون کشور عراق از امنیت خوبی برخوردار است افزود: عراق سالانه میلیون ها نفر زایر دارد که باید از این فرصت نیز در راستای سرمایه گذاری و تجارت استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه به امید خدا گروه داعش نیز از کشور عراق بیرون خواهیم کرد افزود: خوشبختانه هم اکنون امنیت برقرار است.
عبدالعال الیاسری با بیان اینکه از کشور ایران تشکر می کنم چرا که بر حمایت امنیت کشور ما تاکید دارند افزود: از همکاری بین دو کشور بسیار خرسند هستم.
به گزارش ایرنا و بر اساس آخرین آمار اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی میزان 54 هزار و 654 تن کالا از این استان به ارزش 6میلیون 944هزار دلار درسال 95 به مقصد کشور عراق صادر شده که این کالاها شامل مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات کشاورزی بوده است.
این استان پارسال، 94 میلیون و 400 هزار دلار به وزن 728 هزار تن انواع محصول به سایر کشورها صادرات داشته است.
******
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
3007/ 1744خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغر افتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.