به گزارش ایرنا، مسلم محمدیاران پنجشنبه در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: در برنامه های تبلیغاتی و انتخاباتی اشخاص متعددی دعوت می شوند و در این زمینه انتظار می رود شخصیت هایی دعوت شوند که اوضاع استان را بر هم نریزند.
وی افزود: نباید فضای همدلی میان مردم استان با اینگونه سخنرانی ها دچار خدشه یا تهدید شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد بر فراهم کردن شرایط برای حضور حداکثر مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت: در این باره همه دستگاه ها باید بی طرفی خود را حفظ کنند زیرا در این صورت است که می توانیم شاهد حضور حداکثر مردم باشیم.
وی با بیان اینکه مراقب باشید فضا ملتهب نشود افزود: رای مردم سرنوشت انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را رقم می زند و برای حضور پر شور مردم در پای صندوق ها باید تلاش کنیم تا در جامعه فضای آرام حاکم باشد و آرامش حفظ شود.
محمدیاران تاکید کرد: نتیجه آرامش، مشارکت حداکثری مردم است و این آرامش وقتی محقق می شود که دستگاه ها در انتخابات بی طرفانه رفتار کنند.
وی بر لزوم ایجاد فضای آرام سیاسی تاکید کرد و گفت: اگر اعتماد مردم در جامعه حاکم باشد، شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق های رای و مشارکت در تعیین سرنوشت خود خواهیم بود.

*** تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برخی کاندیداها
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد به برخی تبلیغات زودهنگام در استان اشاره کرد و گفت: در استان تبلیغات در فضای مجازی آغاز شده است و بعضا عناوین دروغ دکتر و مهندس به افراد نسبت داه می شود.
محمدیاران افزود: متاسفانه تبلیغات انتخاباتی برخی کاندیداهای شوراها با ارسال پیامک، آغاز شده است و در این باره از شرکت مخابرات انتظار می رود بر مراکز ارسال پیام کوتاه نظارت داشته باشد تا از انتشار پیام های تبلیغاتی زودهنگام جلوگیری شود.
وی گفت: نیروهای مسلح مکلف شده اند که نیروهای خود را از ورود به تبلیغات انتخابات بازدارند و دستگاه های اجرایی نیز باید مراقب باشند که تجهیزات دولتی نباید در اختیار تبلیغات انتخاباتی قرار گیرد.
وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مکلف است بر محتوای تبلیغات انتخاباتی نظارت داشته باشد، صدا و سیما نیز باید از انتشار برنامه هایی که متضمن تبلیغات از یک کاندیدا است، خودداری کند.
محمد یاران تاکید کرد: وظیفه اصلی مجریان و ناظران انتخابات و مدیران، حفظ بی طرفی و دعوت به مشارکت حداکثری مردم برای حضور در پای صندوق های رای است.

*** بشارت رهایی از طاغوت و حق انتخاب
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز رهایی از طاغوت و توانایی برای انتخاب احسن را از موارد بشارت آفرین برای مردم ایران عنوان کرد و گفت: محور انتخاب ما در انتخابات، انتخاب خوب تر از میان خوبان است زیرا تمام آنان که در شورای نگهبان تایید شده اند، خوب هستند و ما باید خوب تر را از این میان انتخاب کنیم.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: باید با حضور آگاهانه و حداکثری در انتخابات، دست به حماسه بزنیم و هیبت انقلاب را به جهان نشان دهیم.
امام جمعه بجنورد افزود: این از آموزه های قرآن و اسلام است که باید توان و قدرت را به رخ دشمن بکشیم و بدخواهان را از این قدرت به وحشت اندازیم تا به فکر تهدید، توطئه و تشر به ما نباشند.

*** همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7185 / 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.