به گزارش ایرنا محمدتقی ایرانی پنجشنبه در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: بر این اساس نیاز است مددکاری سیاسی در جامعه فعال شود چراکه برخی در حوزه سیاست پرخاشگر، ناآرام و ناراحت هستند و نیاز به خدمات مددکاری سیاسی دارد.
وی از روسای ستادهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها درخواست کرد که‌ در فعالیت‌های خود حفظ آرامش فضای جامعه ​را به جد در نظر داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: روسای ستادهای انتخاباتی، رعایت اخلاق و قانون را سرلوحه خود قرار دهند زیرا این خواسته قانون و مورد توصیه و تاکید آموزه های اخلاقی و اسلامی است.
وی گفت: رعایت حق کاندیداها رعایت حق الناس است و این حق نه تنها در تبلیغات بلکه در همه امور باید مد نظر باشد.
وی افزود: چرا باید به جای ارائه برنامه ها و رهنمودها که به انتخاب به مردم کمک می کند، دست به تخریب توهین و شایعه سازی بزنیم.
ایرانی، برگزاری انتخابات سالم را نماد انتخابات اسلامی خواند و اظهار کرد: این که فضای جامعه را با سیاه نمایی خدشه دار کنیم، تطابقی با نظام اسلامی ندارد.
وی گفت: برای برگزاری بهتر انتخابات فضای تبلیغاتی رصد می‌شود و فضای مجازی نیز مورد بررسی و رصد قرار دارد.
وی به برگزاری انتخابات الکترونیکی در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین افزود: آموزش های لازم برای آشنایی مردم و کاربران ارایه می شود.
ایرانی تاکید کرد: تلاش بر این است که هم مردم در این شهرستان ها تا پیش از برگزاری انتخابات در فرایند رأی گیری الکترونیکی به صورت نمادین شرکت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی که ریاست ستاد انتخابات استان را نیز برعهده دارد گفت: در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، پنج هزار و 482 نفر ثبت نام کردند که صلاحیت 176 نفر، معادل کمتر از سه درصد از آنان رد شده است.

*** همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7185 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.