حضرتقلی حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه کشت حبوبات از برنامه های اولیت دار این سازمان در بحث اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: این امر برای تامین مواد غذایی مردم به عنوان یکی از مواد پروتئینی سلامت انسان، محصول استراتژیک بخش کشاورزی، اصلاح ساختار خاک و تقویت اراضی کشاورزی، توسعه صادرات در استان و ارز آوری برای کشور بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه در این خصوص شرکت تعاونی حبوبات در این استان تشکیل شده است گفت: در این راستا دو دستگاه ردیف کار حبوبات برای بجنورد و شیروان از محل اعتبارات استانی خریداری شده است.
حیدری افزود: همچنین واگذاری دستگاه هد برداشت حبوبات به شهرستان بجنورد و گسترش کشت انتظاری عدس و نخود در سایر فصول در استان خراسان شمالی انجام شده است.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده گفت: همچنین شرکت تامین کننده بذر اصلاح شده حبوبات در بجنورد، شیروان، اسفراین و فاروج تشکیل شده است که زمینه پیشرفت محصولات را فراهم می کند.
امسال 15 هزار هکتار حبوبات در استان خراسان شمالی کشت می شود که در مقایسه با سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستراگم به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته به آدرس زیر تلگرام کنند.
7186/ 3007/ 1744 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** تنظیم کننده: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغر افتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.