به گزارش ایرنا، براتعلی حاتمی چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: تبلیغات انتخاباتی در مدارس تخلف است و با این تخلف برخورد می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن هفته مشاغل نیز اشاره کرد و افزود: در این هفته برنامه های مختلفی برای آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف تدارک دیده شده است.
حاتمی گفت: در تلاش هستیم تا با آشنایی بیشتر دانش آموزان، خانواده ها و مشاوران با نیازهای بازار کار در جامعه، انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان به درستی انجام شود.
وی با اشاره به استقبال هجوم واره دانش آموزان به رشته علوم تجربی تصریح کرد: در سال های گذشته شاهد استقبال بیش از حد دانش آموزان و خانواده ها برای ادامه تحصیل در رشته تجربی بوده ایم و براین اساس شیوه نامه هدایت تحصیلی دانش آموزان تدوین و ابلاغ شده است و در این شیوه نامه انتخاب رشته دانش آموزان بر اساس استعداد دانش آموزان، علاقمندی و نیز ظرفیت ها و نیازهای بازار کار در هر منطقه انجام می شود.
وی افزود: در سال تحصیلی جاری، 37 درصد از دانش آموزان پایه نهم در خراسان شمالی در رشته علوم تجربی ثبت نام کرده اند که این رقم از میانگین کشوری پایین تر است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته هنوز ظرفیت ها در رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش خالی است و اهداف برای جذب دانش آموزان در تحصیل دراین رشته ها به طور کامل محقق نشده است.
وی گفت: برای جذب دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش، ظرفیت ها و امکانات هنرستان ها باید معرفی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: در چند سال اخیر، پنج باب هنرستان با امکانات مناسب در شهرستان های، بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و فاروج ایجاد شده و فضای بسیار خوب برای آموزش مهارت ها در رشته های مختلف ایجاد شده است.
حاتمی گفت: البته برای ارائه آموزش های بهتر و کمک به فراگیری مهارت، از ظرفیت کارگاه های بخش خصوصی نیز استفاده شده است و دانش آموزان از خدمات آموزشی این کارگاه ها بهره مند می شوند.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش خدمات آموزشی بخش خصوصی را می خرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بازدید دانش آموزان پایه نهم از کارگاه های صنعتی، کارگاه های دانشگاه ها و گشایش بازارچه کارآفرینی در بجنورد را از برنامه های هفته معرفی مشاغل عنوان کرد.
خراسان شمالی 164 هزار نفر دانش آموز دارد که در دو هزار آموزشگاه زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
اکنون سه هزار و 612 دانش آموز خراسان شمالی در 24 رشته از شاخه فنی و حرفه ای در 30 مرکز هنرستانی مشغول به تحصیل هستند.
*** همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
3007/ 7185/ 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی ** تنظیم کننده: ربابه صانعی **انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.