به گزارش ایرنا، حسین فرخنده دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: برای اجرای پردیس سینمایی باید موضوع اختصاص زمین تعیین تکلیف شود.
وی افزود: اکنون برخی فضاها همچون زمین‌های سینما قدس و سعدی بجنورد بلاتکیف است و در این باره کارگروهی در معاونت عمرانی استانداری تشکیل می شود تا این موضوع رسیدگی شود.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سینما نیازمند ورود بخش خصوصی است و در این زمینه برای دست یابی سرمایه‌گذار به سود، باید حمایت های لازم از بخش خصوصی انجام شود.
وی گفت: آمادگی داریم تا برای حمایت از بخش خصوصی امکاناتی​ همچون پخش فیلم در مجتمع‌های فرهنگی و هنری را در اختیار قرار دهیم.
فرخنده بابیان اینکه خراسان شمالی اکنون بدون سینما است گفت: در بجنورد و سایر شهرها، چهار مجتمع فرهنگی و هنری به امکانات پخش فیلم مجهز شده‌اند.
وی اظهار کرد: در این مجتمع‌ها، فیلم‌های روز همزمان با اکران در پایتخت به نمایش گذاشته می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: وجود سینما یک ضرورت است که امید می رود با ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ساخت سینما در استان به نتیجه برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دومین جشنواره فیلم​ و عکس در این استان اشاره کرد و گفت: دوهزار و 326 اثر از هنرمندان استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
فرخنده اظهار کرد: دوهزار و 187 اثر در بخش عکس و در حوزه فیلم ٨٤ اثر و در حوزه فیلم نامه هم ٦٤ اثر از سوی هنرمندان استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، شناسایی استعدادها و تقویت جایگاه حوزه فیلم و عکس را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.
فرخنده خاطرنشان کرد: برای برگزاری بهتر جشنواره، برگزاری کارگاه های آموزشی فیلم و عکس در شهرستان ها پیش از اجرای جشنواره پیگیری شده است.
به گفته فرخنده، برگزاری کارگاه های و ورکشاپ های عکاسی با موضوع عکاسی مستند و دوران مدرن وکارگاه های حوزه فیلم با حضور اساتید برجسته کشور از برنامه های جنبی دومین جشنواره فیلم و عکس استان است.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 7185/ 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی **انتشار دهنده: علی اصغر افتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.