به گزارش ایرنا، سرهنگ احیا محمد امیری یک شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ساخت این باغ موزه در محدوده پارک دو برار بجنورد و حاشیه خیابان پیامبر اعظم(ص) و در زمینی به مساحت 10 هکتار آغاز می شود.
وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای این پروژه عمرانی 120 میلیارد ریال پیش بینی شده است گفت: نیمی از این اعتبار توسط استان تامین می شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: امسال 20 میلیارد ریال اعتبار استانی به ساخت باغ موزه دفاع مقدس تزریق می شود.
امیری با اشاره به اینکه خراسان شمالی جزو معدود استان هایی است که باغ موزه ندارد گفت: اجرای این پروژه به دلایل مختلف کند شده است.
وی افزود: زمان برای اتمام این طرح، سه سال پیش بینی شده است و بر این اساس در سال 99 طرح باغ موزه دفاع مقدس استان به بهره برداری می رسد.

* تبیین ارزش های دفاع مقدس یک رسالت مهم رسانه ای
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم تبیین و انعکاس پیام ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان تاکید کرد و افزود: یکی از رسالت های رسانه ها همین است که پیام شهادت و شهادت طلبی ها را به طور کامل به نسل جوان منعکس کنند و این رشادت ها را بازخوانی کنند.
وی گفت: با هماهنگی های انجام شده و با دستور استاندار خراسان شمالی، تمام کارکنان دستگاه های دولتی استان با حضور در دوره 12 ساعته، آشنایی با دفاع مقدس را فرا می گیرند.
وی گفت: دانشگاه های استان نیز با استفاده از 30 استاد برجسته، 2 واحد درسی دفاع مقدس را به دانشجویان تدریس می کنند.

* رو شدن دست دشمنان داخلی در حادثه طبس
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به فرا رسیدن سالروز حمله نظامی آمریکا به ایران و حادثه صحرای طبس اشاره کرد و گفت: پنجم اردیبهشت ماه یادآور حادثه ای به یاد ماندی است که سبب شد تا دشمنی شماری از نیروهای داخل در کشور رو شود.
وی اظهار کرد: در حادثه صحرای طبس، با خواست خداوند نقشه دشمنان نقش بر آب و آمریکا رسوا شد و اقتدارش زیر سوال رفت.
امیری به خیانت های بنی صدر در حادثه طبس اشاره و تصریح کرد: شاید کشور ایران تنها کشوری باشد که در تاریخش، دشمنی رئیس جمهور با خود را دیده باشد.
خراسان شمالی سه هزار شهید تقدم آرمان های نظام انقلاب اسلامی کرده است.

*** همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
/1744/7185 /خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده:علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.