به گزارش ایرنا دکتر سیداحمد هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار کرد: در بخش بیماری های شدید اعصاب و روان نیز تخت وجود ندارد و بیماران در این حوزه به سایر استان ها از جمله مشهد اعزام می شوند.
وی افزود: هم اکنون 22 تخت در بخش اعصاب و روان در بیمارستان امام رضا (ع) وجود دارد که این تعداد جوابگوی بیماران این استان نیست.
وی اظهار کرد: طبق استاندارد باید 10 درصد کل تخت های اختصاص داده شده استان به تخت های بخش اعصاب و روان اختصاص داده شود.
به گزارش ایرنا هم اکنون 800 تخت بیمارستانی در این استان وجود دارد که بزودی 500 تخت بیمارستانی نیز افزوده خواهد شد.
هاشمی اظهار کرد: با بهره برداری دو بیمارستان جدید در بجنورد و شیروان شمار تخت های روان پزشکی در بیمارستان های این استان به 80 تخت افزایش خواهد یافت.
وی اشاره ای به شعار جهانی هفته سلامت کرد و افزود: بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم شعار جهانی امسال است که این شعار را بومی سازی نیز کرده ایم.
این مسوول علامت اصلی افسردگی را احساس غمگینی مداوم و عدم علاقه به انجام اموری دانست که فرد پیش از این به راحتی انجام می داده است، در صورتی که این علایم بیش از دو هفته طول بکشد و در عملکرد روزانه فرد اختلال ایجاد کند، به آن بیماری افسردگی اساسی گفته می شود.
هاشمی با بیان اینکه به ازای هر 4.5 نفر افراد جامعه به نوعی یک نفر یکبار اختلال روان پزشکی را تجربه کرده است گفت: افسردی شدید نیز پرشیوع ترین اختلالات بحث روان پزشکی است که باید جدی گرفته شود.
وی اشاره ای به زندگی مدرن کرد و افزود: متاسفانه هم اکنون افسردگی مشکل جهانی شده است که باید نسبت به این موضوع بیشتر کار کنیم.
وی اظهار کرد: یکی از معضلات در این بیماری انگی است که به بیماران می زنند که باید با فرهنگ سازی انگ زدایی کنیم که مردم و بیماران برای مشاوره و درمان به مراکز روان شناسی و روان پزشکی مراجعه کنند که این بیماری عواقب بسیار بدی برای جامعه و فرد به همراه دارد.
وی افزود: هم اکنون 12 روانپزشک و بیش از 14 روان شناسی در این استان وجود دارد که سایر دستگاه ها از جمله بهزیستی و آموزش و پرورش نیز تعداد زیادی روان پزشک دارند که به شهروندان خدمات ارایه می دهند.
وی اصلی ترین مشکل در بحث افسردگی و بیماری ها اعصاب و روان را مراجعه نکردن شهروندان به متخصصان دانست و افزود: این امر باید در جامعه توسط رسانه ها اطلاع رسانی و آگاه سازی شود تا مردم نسبت به این موضوع حساسیت نداشته باشند و برای حل مشکل و همچنین مشاوره به مراکز مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه هفت مرکز جامع سلامت شهری در این استان وجود دارد افزود: در این مراکز روان شناس بالینی وجود دارد که به صورت رایگاه به شهروندان خدمات ارایه خواهند داد.
هاشمی با بیان اینکه افسردگی درمان دارد افزود: اگر هر کس فکر می کند که دچار افسردگی شده است حتما باید از کسی کمک بخواهد و برای درمان مراجعه کند.
به گزارش ایرنا هم اکنون 200 پزشک متخصص و فوق متخصص در مراکز درمانی این استان مشغول به فعالیت هستند که در این شاخص نسبت به متوسط کشور پایین تر نیستیم اما در برخی از رشته ها از جمله اعصاب کمبود داریم.
هم اکنون 9 بیمارستان فعال در خراسان شمالی وجود دارد.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون 140 پزشک عمومی، 200 پزشک متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند، همچنین 318 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، دارو ساز و آزمایشگاه به صورت آزاد نیز در این استان فعالیت دارند.

***همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
3007/ 1744 خبرنگار: ربابه صانعی **انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.