غلامحسن کاظمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان وام از محل اعتبارات استانی به 15 خانوار عشایری منطقه پرداخت شده که میزان وام پرداخت شده برای هر خانوار عشایری 100 میلیون ریال با کارمزد چهار درصد بوده است.
وی با بیان اینکه تاکنون بسیاری از عشایری برای دریافت وام صنایع دستی و استفاده از تسهیلات آن ثبت نام کرده اند گفت: برخی از آنان موفق به دریافت وام شده اند که این خود نشان از استقبال خوب عشایر برای گرفتن وام صنایع دستی است.
کاظمی افزود: امید است با تخصیص اعتبارات بیشتری در این بخش مابقی عشایر شهرستان هم از این تسهیلات برخوردار شوند.
رئیس اداره عشایری شیروان افزایش تولیدات صنایع دستی و کمک به اشتغال عشایر را از مهم ترین اهداف پرداخت وام صنایع دستی به این قشر محروم و زحمتکش عنوان کرد و گفت: عشایر از قشرهای موفق جامعه در بخش تولید هستند و تولیدات آنان در زمینه فراورده های دامی و صنایع دستی قابل توجه است.
به گفته کاظمی هم اکنون عشایر شهرستان شیروان 9 طایفه هستند که شامل دو هزار و 296 خانوار در قالب 13 هزار و 302 نفر جمعیت، 325 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
به گزارش ایرنا یکی از توانمندی ها و ظرفیت خانوارهای عشایری این استان در زمینه صنایع دستی است که این افراد سالانه بیش از 80 هزار متر مربع انواع صنایع دستی از جمله سفره کردی، جاجیم، گلیم، فرش کردی، کفش، کیف و سایر محصولات داری و غیر داری تولید می کنند.
هم اکنون عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از 30 هزار نفر در قالب دو ایل و ‎ 38طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با 700 هزار راس دام در این استان کوچروی می کنند.
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند. https://t.me/irnaBOJ
https://telegram.me/joinchat/DC5cUz6zb1rTDzxCHN0wbA
7186/3007/ 1744 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** تنظیم کننده: ربابه صانعی** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.