حضرتقلی حیدری پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه 50 درصد محصولات کشاورزی در این استان شانس فرآوری را دارند اظهار کرد: استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.
وی گفت: خراسان شمالی از ظرفیت ها و پتانسیل هایی بالایی در عرصه زراعی، باغی، دامی و شیلات برخوردار است که ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای این بخش ها مهم است.
حیدری افزود: در شورای استانی گفت و گوی دولت با بخش خصوصی قرار بر این شده که حمایت از تولید استانی در کتب درسی دانش آموزان گنجانده شود.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به موضوع خرید کالاهای ایرانی گفت: بهبود وضعیت اقتصاد کشور و اقتصاد استان در گرو خرید کالاهای ایرانی و استانی است که اصناف پرچم دار ترویج خرید این کالاها هستند.
حیدری افزود: فرهنگ سازی، تشویق و ترغیب مردم از طریق رسانه ها به استفاده از محصولات تولیدی استان و فرآورده های دامی، تغییر فرهنگ پذیرایی در ادارت و سازمان ها همانند استفاده از میوه های فصلی استان به جای میوه های وارداتی و استفاده از محصول کشمش تولیدی استان به جای قند و استفاده از محصولات فرآوری شده استان می تواند در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7186/1744
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.