محمد نقی کاظمیان چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا سهمیه کود اوره استان را 20هزارتن عنوان کرد.
وی گفت: به منظور تولید و تکثیر بذر گندم و جو در سال زراعی 96-95در سطح استان مقدار 6 هزار و 439 هکتار به منظور تولید 13 هزار و 490 تن بذر در طبقات مختلف تدارک دیده شده است که با تامین این بذور 51درصد مزارع گندم آبی استان و 36درصد مزارع گندم و جو دیم استان از بذر اصلاح شده تحت پوشش قرارخواهد گرفت.
کاظمیان با بیان اینکه با تامین و انتخاب بذر مناسب عملکرد مزارع گندم و جو ارتقا می یابد افزود: همچنین در سال جاری تعداد 4 رقم جدید گندم و جو با هدف افزایش عملکرد در واحد سطح در استان در چرخه تولید قرار گرفت.
به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی امسال 3300 هکتار از مزارع جو و 150 هزار و 837 هکتار از مزراع گندم در این استان زیر کشت بهاره رفت.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستراگم به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته به آدرس زیر تلگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.